کمیته امداد خدمات حقوقی رایگان به مددجویان ارائه می دهد

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از بهره مندی یک‌هزار و ۳۸۴ مددجوی استان بوشهر از خدمات حقوقی و قضایی رایگان خبر داد.

کمیته امداد خدمات حقوقی رایگان به مددجویان ارائه می دهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی بعدازظهر امروز در نشست بررسی رسیدگی به مشکلات قضایی مددجویان کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه بسیاری از مددجویان به دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی و قضایی قادر به دفاع از حقوق خود نیستند اظهار داشت: کمیته امداد با ارائه خدمات حقوقی رایگان برای ارتقای سطح آگاهی و رفع مشکلات حقوقی آنان تلاش می‌کند.

وی پرداخت هزینه‌های دادرسی و کارشناسی مددجویان را از اقدامات کمیته امداد عنوان کرد و افزود: مددجویان به سبب عدم تمکن مالی به وکلای نیکوکار معرفی می‌شوند تا با ارائه خدمات حقوقی و قضایی مشکلات آنها مرتفع شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: امسال با مشارکت و همکاری وکلای نیکوکار، یک‌هزار و 384 مورد خدمت حقوقی و قضایی رایگان به مددجویان تحت حمایت ارائه شده است.

لطفی خدمات حقوقی ارائه شده به مددجویان تحت حمایت را در زمینه‌های تنظیم پرونده حقوقی، مشاوره، اظهار نامه، دادخواست، شکوائیه، لایح دفاعیه و صدور رأی و اجرای حکم عنوان کرد.

وی با اشاره به تشکیل 39 دوره میز حقوقی برای مددجویان، گفت: این میز حقوقی با هدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی و برای کمک به مددجویان و ارتقاء سطح آگاهی حقوقی آنان ایجاد شده است.

لطفی با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری اشاره کرد و افزود: طبق این تفاهم نامه ارائه مشاوره حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی و قضایی برای خانوارهای مددجوی تحت حمایت رایگان است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر اینکه 27 وکیل و 3 نفر کارشناس حقوقی با این نهاد همکاری می‌کنند خاطر نشان کرد: مددجویانی که دارای مشکلات حقوقی و قضایی هستند می‌توانند به کانون وکلای دادگستری استان مراجعه کنند تا نسبت به ارائه خدمات حقوقی رایگان و پیگیری پرونده آنها اقدام شود.

لطفی به لزوم توسعه و ترویج صلح و سازش میان مردم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: این مهم از جمله اقدامات کمیته امداد برای پیش گیری از وقوع جرم در میان مددجویان است.

انتهای پیام/م

مددجویان کمیته امداد از خدمات حقوقی رایگان بهره‌مند شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.