طرح آمریکا برای لغو انتخابات افغانستان و تمدید ۵ ساله حکومت وحدت ملی

برخی رسانه های افغانستانی فاش کردند که آمریکا با ایجاد طرحی تحت عنوان «شورای رهبری افغانستان» قصد دارد حکومت وحدت ملی افغانستان را برای یک دوره پنج ساله دیگر تمدید کند.

طرح آمریکا برای لغو انتخابات افغانستان و تمدید ۵ ساله حکومت وحدت ملیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی رسانه های افغانستانی فاش کردند که آمریکا با ایجاد طرحی تحت عنوان «شورای رهبری افغانستان» قصد دارد حکومت وحدت ملی افغانستان را برای یک دوره پنج ساله دیگر تمدید کند.

آمریکا از برخی چهره های مطرح و تاثیر گذار افغانستانی همچون «حامدکرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان، «عبدالرب رسول سیاف»، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی، «کریم‌خلیلی»، «حامدگیلانی»، «انوارالحق احدی» خواسته است تا از تشکیل این شورا حمایت کنند.

بر اساس گزارشات، آمریکا امتیازات بزرگی برای رهبران سیاسی و جهادی افغانستان در صورت عضویت در این شورا وعده کرده است اما با این حال، بسیاری از چهره های مطرح افغانستان با تشکیل این شورا مخالفت کرده‌اند و تنها تعدادی از این افراد به صورت مشروط آن را پذیرفته اند.

گفته می شود که مقامات آمریکایی در دیدار با رهبران احزاب سیاسی و جهادی افغانستان تاکید کرده‌اند که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دلیل وخیم شدن اوضاع امنیتی غیرممکن خواهد شد، در نتیجه باید مدت کاری حکومت وحدت ملی برای یک دوره پنج ساله دیگر تمدید شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار