رشد مشارکت‌های مردمی در استان قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین از رشد ۳۴ درصدی مشارکت‌های مردمی در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فرزاد فرهادی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: مردم استان در ۱۰ ماه امسال در بخش‌های زکات، صدقات، جشن عاطفه‌ها و طرح‌های اکرام و محسنین ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک کرده اند.

فرهادی افزود: از مجموع کمک‌های پرداخت شده، ۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان در بخش صدقات بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴ درصد رشد داشته است.

وی میزان پرداخت شده در بخش زکات را نیز ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان، ۶۸ درصد از زکات پرداخت شده صرف امور محرومان و ۳۲ درصد آن برای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

فرهادی در ادامه میزان مشارکت مردم در طرح‌های اکرام و محسنین را ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت:: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، هزار و ۷۰۰ یتیم مشمول طرح اکرام و ۳ هزار فرزند مشمول طرح محسنین هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: در طرح اکرام ایتام ۱۵ هزار نفر و در طرح محسنین ۵ هزار و ۱۶۰ نفر به عنوان حامی فعالیت دارند.

فرهادی میانگین سرانه دریافتی ایتام را ماهیانه ۳۳۰ هزار تومان و فرزندان محسنین را ۷۸ هزار تومان به صورت نقدی و غیر نقدی بیان کرد.

وی در ادامه میزان مشارکت مردم در جشن عاطفه‌های امسال را هم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد بیشتر شده است.

انتهای پیام/

کمک ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مردم استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.