وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

خلاقیت، شاه کلید حوزه فناوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما در شاخص ايجاد كسب و كار، دو برابر متوسط جهانى شغل ايجاد كرده ایم.

خلاقیت، شاه کلید حوزه فناوریوزير ارتباطات و فناوری اطلاعات  درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: بسياری از خدمات امروز سوار بر حوزه فناورى در حال شكل گيرى است و ما بزرگترين سرمايه انسانی منطقه از نظر دانش و كيفيت را دارا هستيم و بايد از اين موضوع استفاده شود.

وی بابیان اینکه در شاخص ايجاد كسب و كار سه برابر متوسط منطقه و دو برابر متوسط جهانى اشتغال ايجاد كرده ايم افزود: حوزه فناوری يک كليد مهم دارد و آن خلاقيت است و شرط آ ان اكوسيستمی است كه آن را به سمت تعالی و بلوغ سوق می دهد و دركشور ما همه ی اين شرايط فراهم نيست.

آذری جهرمی ادامه داد: امسال ١٥٦ هزار شغل جديد در فضای مجازی ايجاد شد كه اين طرفيت می تواند چندين برابر شود چراكه دنيا به سمت ديجيتالی شدن حركت می كند.

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سهم اقتصاد در دنيا در حال رشد و در كشور ما نيز در حال وقوع است و بسياری از خدمات در عرصه  فناوری هستند و بر اين اساس شكل می گيرند.

وی با اشاره به اینکه شركت های ارتباطاتی و نرم افزاری نيازمند سياست های اقتصادی است گفت: همه نگاه ها نبايد به سمت حاكميت باشد، نبودن مجوز يک نوع فرصت است چراكه به محض مجوز بگیریم، مشكل ها نیز شروع می شود، پس در اين مدتی كه مجوز نداريد نهايت استفاده را ببريد.

آذری جهرمی ادامه داد: نظام صنفی، اقتصادی و انتظامی ما نيازمند رشد است كه البته به زمان نياز دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین فردا از برخی مجموعه های فعال در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بازید خواهد کرد.

انتهای پیام/ ی

صحبت های وزیر ارتباطات در یزد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار