اجرای طرح روستای بدون بیکار در شهرستان‌های لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان گفت: در هر شهرستان یک روستای بدون بیکار مشخص شود که در آن افراد بیکار شناسایی و پس از آموزش در راستای آن مشاغل تسهیلات مورد نیاز پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گودرز امیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان اظهار داشت: بر اساس طرح جدید ارائه شده باید در هر شهرستان یک روستای بدون بیکار مشخص شود که در آن افراد بیکار شناسایی و با همکاری اداره تعاون و کار همچنین سازمان فنی وحرفه‌ای پس از آموزش در راستای آن مشاغل تسهیلات مورد نیاز پرداخت می‌شود.

وی افزود: در صورتی‌که روستا‌های دیگری به غیر از پایلوت تمایل داشته باشند به صورت یک تعاونی، شرکت یا تشکل‌ها در راستای اشتغال اقدام کنند آمادگی لازم جهت ارائه خدمات وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان با بیان اینکه مهارت و کارورزی جوانان تحصیل‌کرده بیکار از دیگر طرح‌های دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: در این طرح جوانان بیکار تحصیل‌کرده می‌توانند در واحد‌های تولیدی به مدت دو سال مشغول به کار شده و ضمن کسب تجربه و تخصص لازم، دولت در این بازده زمانی ماهیانه ۵۱۰ هزار تومان حقوق به آنان پرداخت و همچنین سهم بیمه کارگر و کارفرما را تضمین می‌کند.

وی عنوان کرد: این یک کار ارزشمند تلقی می‌شود که دولت برای ایجاد اشتغال به همراه آموزش و کسب تجربه و فن با هماهنگی واحد‌های تولیدی در راستای حمایت از جوانان تحصیل‌کرده بیکار ارائه داده است.

امیری به کشت دارویی در سطح استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اراضی مناسب این استان برای این نوع کشت، کشاورزان و کسانی که تمایل دارند فعالیت کنند می‌توانند با شناسایی اراضی منابع طبیعی و امور اراضی جهاد کشاورزی بصورت اجاره‌ای اقدام به کشت گیاهان دارویی کنند.

وی افزود: آمادگی داریم با تمام کسانی که مایل به کشت این گیاهان و باغداری دیم و سرمایه گذاری در این راستا هستند همکاری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان با اشاره به مشکلات کمبود منابع آبی بیان کرد: اگر به سمت تولید محصولات گلخانه‌ای برویم ارزش افزوده درآمد، ایجاد اشتغال بیشتر و در نهایت بهره‌وری در مصرف آب به وجود می‌آید.

وی به آبیاری نوین اشاره کرد و اظهار داشت: با ایجاد این نوع آبیاری ۸۵ درصد هزینه را دولت و ۱۵ درصد توسط مالکین یا سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

امیری به ایجاد آموزش تولید صنایع دستی در خانه‌ها توسط اداره تعاون، کار و امور اجتماعی و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره و عنوان کرد: دولت خرید این نوع تولیدات را تضمین می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان عنوان کرد: تولید و تبدیل سنگ‌های قیمتی در دستور کار قرار داشته و دولت در این راستا آمادگی همکاری و حمایت را دارد.

انتهای پیام/م

طرح روستای بدون بیکار در شهرستان‌های لرستان اجرا می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.