چالش اقتصاد با بی تدبیری مسئولان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: ما اگر اقتصاد کشور را تدبیر نکنیم، کشور با چالش مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی زینی وند معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: اقتصادمقاومتی امر مهمی به شمار می‌رود و در دنیا رهبران طراز اول هر کشور در سخنرانی‌های سالیانه‌ای که باهدف‌گذاری است شعار‌های می‌دهند که بر اساس یک مطالعه و تعمق است.

وی با اشاره به اینکه همه تجربه انباشته‌شده علمی و مدیریتی کشور در سیاست‌های کلی لحاظ می‌شود، افزود: ما اگر اقتصاد کشور را تدبیر نکنیم، کشور با چالش مواجه می‌شود و اگر اقتصاد با این روندی که تا امروز ادامه دارد اداره می‌شد، نیاز به سیاست‌های بیشتر نداشتیم و با ضعف مواجه بوده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بابیان اینکه اقتصادمقاومتی دو کلیدواژه مهم به نام درون‌زا و برون‌نگر دارد، تصریح کرد: کسانی که با ساختار جمهوری اسلامی مشکل‌دارند و بخش دیگری که آگاهی دقیقی ندارند اقتصادمقاومتی را به یک اقتصاد ریاضتی عنوان می‌کنند.

زینی وند خاطرنشان کرد: ما باید اقتصادمان را در برابر تکانه‌های مقطعی قوی نگه‌داریم، اقتصادمقاومتی ما نباید وابسته به نفت باشد که اگر تصمیم گرفتند نفت ما را نخرند، به‌یک‌باره یک زلزله در اقتصاد ایجاد می‌شود و باید پایه‌های اقتصاد را محکم کرد و این همه کار نیست.

این مسئول اظهار داشت: در رابطه با اقتصاد برون‌گرا باید نگاهی بیرونی به واردات و صادرات داشته باشیم و در حوزه اقتصاد باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و خیلی از ظرفیت‌های اقتصادی معطل‌مانده است.

وی جوانان و بانوان را دو قشر غائب جامعه برشمردوگفت: تحرک اقتصادی و توسعه هر کشوری بر مبنای این دو قشر است و بسیاری از ظرفیت‌های کشور در روستا‌ها به‌مانند زیرساخت‌ها و امکانات معطل‌مانده و شناسایی و هدف‌گذاری نشده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به این معناست که از همه ظرفیت‌ها استفاده شود؛ همچنین مشاغل را به درون روستا‌ها برده و روستا‌های تخلیه‌شده با امکانات آب و برق را تبدیل به مرکز تولید کنیم و همه این موارد نیاز به آموزش دارد و در این راستا به نتیجه خوبی می‌رسیم.

انتهای پیام/ ا

بسیاری از ظرفیت‌ها در کشور معطل‌مانده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.