فانوس به دستان لیگ هفدهم فوتبال

3 تیم سپیدرود رشت، استقلال خوزستان و سیاه جامگان مشهد، هم اکنون در 3 رده انتهایی جدول قرار دارند و می‌توان آنها را فانوس به دستان لیگ هفدهم لقب داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر به پایان رسید و پرسپولیس تهران با هدایت برانکو ایوانکوویچ و کسب 51 امتیاز مقتدرانه در رده نخست جدول قرار دارد و تیم هایی همچون سپیدرودرشت، استقلال خوزستان و مشکی پوشان دیار خراسان در رده هایی پایینی جدول هستند و امکان دارد در پایان فصل به لیگ یک سقوط کنند.

سپیدرود رشت:

نماینده رشت در لیگ برتر اوضاع خوبی ندارد و پس از تغییر مالکیت، با هدایت علی کریمی در صدد است تا نتایج خوبی بگیرد و بتواند در لیگ برتر ماندنی شود. سرمربی سپیدرود در ابتدای فصل علی نظر محمدی بود که موفق شد با این تیم به لیگ برتر صعود کند اما پس از گذشت چند هفته، او از هدایت سپیدرود کنار رفت و امید روانخواه هدایت گیلانی ها را بر عهده گرفت. عمر مربیگری ستاره نه چندان دور استقلال در این تیم تنها 2 هفته بود و سپس تغییر و تحول در سپیدرود تمامی نداشت و کریمی سرمربی این تیم شد.

علی کریمی در 5 هفته ای که هدایت نماینده رشت را برعهده داشته، ابتدا مقابل گسترش فولاد تبریز که هدایت آن برعهده فیروز کریمی است، 2 بر یک شکست خورده و سپس مقابل پیکان به تساوی صفر بر صفر رسید و سرانجام طمع پیروزی را در هفته بیستم چشید و در رشت موفق شد 2 بر یک مقابل سپاهان پیروز شود.

فانوس به دستان مدعی لیگ هفدهم فوتبال////

تیم سپیدرود سپس در هفته بیست و یکم مقابل صنعت نفت آبادان متحمل شکست سنگین 3 بر صفر شدند و سپس در تقابل قعرنشین ها مقابل شاگردان ویسی یک بر یک متوقف شدند تا همچنان با 20 امتیاز در رده چهاردهم جدول رده بندی قرار بگیرند.

سپیدرود درحالی که این روزها در تهران حضور دارند باید روز پنج شنبه 20 بهمن به مصاف استقلال برود و اگر به پیروزی برسد با 23 امتیاز صعود 3 پله ای در جدول خواهد داشت و اگر در تقابل با شاگردان شفر شکست بخورند و آبی های خوزستان بتوانند در دربی جنوب کشور از سد فولاد بگذرند، شاگردان کریمی یک پله دیگر در جدول سقوط می کنند.

سپیدرود برای دیدار با استقلال تهران، میثم تهیدست را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

استقلال خوزستان:

بلاتکلیف ترین تیم لیگ هفدهم، بدون شک استقلال خوزستان است. آبی ها که در لیگ پانزدهم به قهرمانی رسیدند و امیدار بودند با بازگشت ویسی به خوزستان بار دیگر بتوانند در لیگ تاریخ ساز شوند اما شرایط خوبی ندارند و با 19 امتیاز پانزدهم هستند. شاگردان ویسی از ابتدای فصل با مشکلات مالکیتی و مالی مواجه بودند و به همین دلیل برخی ستارگان خود از جمله طالب ریکانی، محمد علی فرامرزی، رضا کرملا چعب، حسن ‏بهرامی، سجاد بالغ، وحید عسکرپور، سابا تاوازده و حسین صادقی را از دست دادند و حالا امیدوارند با شانس و اقبال در لیگ بمانند.

آبی های جنوب کشور در نیم فصل دوم لیگ هفدهم، نتایج خوبی کسب نکردند و در 7 بازی گذشته متحمل 4 باخت، 1 برد و 2  تساوی شدند و شانس به نسبت بیشتری را برای ماندن در لیگ نسبت به سپیدرود رشت دارند. آنها باید روز جمعه در هفته بیست و سوم به مصاف فولاد خوزستان هستند و امیدوارند با شکست دادن مربی سابق خود ( پورموسوی ) بتوانند گام بلندی برای ماندن در لیگ بردارند.

فانوس به دستان مدعی لیگ هفدهم فوتبال////

استقلالی ها برای دربی خوزستان، جونیور مارینی، ستاره برزیلی خود را در اختیار ندارند و عبدالله ویسی هم که دوست ندارد طعم تلخ سقوط با استقلال خوزستان در کارنامه مربیگری اش ثبت شود، هشت هفته جهنمی و پراسترس را پیش رو دارد، هفته هایی که تک تک دقایق آن می تواند در سرنوشت آتی این مربی و معادلاتی که برای یکی از قهرمان های سابق لیگ برتر رقم می خورد، نقش حیاتی داشته باشد.

مشکی پوشان دیار خراسان:

سرخ و مشکی پوشان مشهدی که لیگ برتر را با اکبر میثاقیان آغاز کردند، موفق نشدند با این مربی ادامه دهند و پس از آمدن علیرضا مرزبان و هدایت تنها 4 بازی برای این تیم، غلامرضا عنایتی سرمربی این تیم شد و هواداران مشکی پوشان امیدوارند تا بتوانند با مهاجم سابق استقلالی ها  در لیگ بمانند و خلق شگفتی کنند. وضعیت مشکی پوشان به هیچ وجه خوب نیست و آنها با کسب تنها 15 امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارند و تلاش می کنند تا بتوانند با شکست پیکان در تهران، اختلاف امتیاز خود را با استقلال خوزستان و سپیدرود کمتر کند.

فانوس به دستان مدعی لیگ هفدهم فوتبال////

هرچند شاگردان رضا عنایتی در نیم فصل دوم لیگ برتر نتایج بهتری نسبت به دور رفت کسب کرده و توانستند تیم هایی مانند ذوب آهن و فولاد را متوقف کنند و سپیدرود که حریف مستقیم آنها در انتهای جدول است شکست دهند اما 2 شکست پی در پی مقابل پرسپولیس تهران و نفت نوین تهران تا حدی امید مشهدی ها را برای بقا در لیگ کمرنگ کرده است و آنها تنها امیدوارند مانند 2 فصل اخیر رقابت ها با معجزه مجوز ادامه حضورشان در بالاترین سطح فوتبال ایران را تمدید کنند.

مشکی پوشان در هشت هفته پایانی لیگ در کنار بازی خانگی با سپاهان و استقلال خوزستان که حریفان اصلی اش هستند با سایپا و پارس جنوبی هم که دنبال سهمیه آسیا هستند در ورزشگاه امام رضا(ع) رو به رو می شوند. همچنین آنها در چهار بازی خارج از خانه هم باید به ترتیب در هفته های 23،25،27و 29 لیگ به مصاف پیکان تهران، صنعت نفت، استقلال و پدیده بروند و کار بسیار سختی برای رسیدن به هدف دارند.

 بر همین اساس، اکبر محمدی، کارشناس فوتبال کشورمان در این باره بیان کرد: با توجه به اینکه سپیدرود رشت، نخستین حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند، تاکنون توانسته نتایج خوبی کسب کند و هرچند این تیم با مشکلات مالکیتی زیادی دست و پنجه نرم می کند اما از ابتدا برنامه ریزی این تیم، برای ماندن در لیگ برتر بود و با تفکر نظر محمدی که سپیدرود رشت را به لیگ برتر آورده بود، بسته شد اما در ادامه تغییراتی در این تیم رخ داد که تمرکزشان را برهم زد.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: سپیدرود در دور رفت در خانه تنها به سیاه جامگان امتیاز داد و بیشترین امتیازش را در خارج از خانه از دست داد و مشکلات مدیریتی زیادی داشتند و حالا با آمدن بمب انگیزه روی نیمکت ( علی کریمی )  او به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد، زیرا امکانات و ابزار مناسب را ندارد و به نظر من، آنها کار سخت تری را برای ماندن در لیگ نسبت به استقلال خوزستان دارند.

محمدی ادامه داد: سپیدرود رشت تاکنون شخصیت حضور در لیگ برتر را نداشته و فکر می کنم گزینه سقوط باشد چون استقلال خوزستان، چه درست چه غلط، سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد و قهرمان لیگ ایران است وسابقه حضور در آسیا را داشته و مربی ای که این تیم را قهرمان کرده، بالای سرش است و فکر می کنم سپیدرود کار سختی را نسبت به استقلال خوزستان دارد و بازی های سخت تری در ادامه لیگ برتر دارند و امیدوارم نخستین تجربه مربیگری درلیگ هفدهم با سقوط همراه نباشد.

او در پایان خاطر نشان کرد: سپیدرود رشت، استقلال خوزستان و مشکی پوشان دیار خراسان، قطعا 3 گزینه ای هستند که برای سقوط نکردن باید بجنگند و تیم نفت نوین تهران هم می توانست جزء این گزینه ها باشد که با تغییر و تحول در کادر فنی این تیم، نفتی ها تا حدی از قعر جدول فاصله گرفتند و درباره سپاهان  هم یک درصد فکر می کنم که این تیم کاندیدای سقوط باشد، چرا که زردپوشان در بدترین شرایط، قطعا رتبه 10 جدول را کسب می کنند.

انتهای پیام/

کدام تیم ها به لیگ یک سقوط می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار