امانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ترکیه در باتلاق عفرین گرفتار خواهد شد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: استراتژی ترکیه در حمله به شمال سوریه اشتباه بود و این کشور را اسیر باتلاق عفرین خواهد کرد.

ترکیه در باتلاق عفرین گرفتار خواهد شدمجتبی امانی کارشناس غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  حضور نظامی ترکیه در  شمال سوریه با هدف تامین امنیت سرزمین خود، اظهار کرد: به طور کلی  دخالت های خارجی زمانی که با موافقت حکومت مرکزی  و  رضایت مردم یک کشور همراه نباشد با شکست مواجه می شود و این اشتباهی است که ترکیه در قبال کردهای سوریه مرتکب شد.

کارشناس غرب آسیا بیان کرد: ترکیه برای ورود  به شمال سوریه دستاویزهایی را مطرح  و سعی کرد رفتار خود  را در دفاع از سرزمین خود جلوه دهد، تا از فشارهای بین الملی بکاهد. 

وی ادامه داد: بر اساس آنچه که  تا کنون  اتفاق افتاده به نظر نمی رسد آنکار  از این منطقه با پیروزی خارج شود، زیرا  وجود سایر بازیگران  موجب پیچیدگی بحران سوریه شده است.

امانی با اشاره به اینکه  حمایت آمریکا از کردها  باعث فرسایشی شدن این بحران  خواهد شد، افزود: آینده ای چندان روشن برای دخالت ترکیه در عفرین وجود ندارد، به دلیل اینکه سایر دولت‌های   تاثیرگذار  نگاه مثبتی نسبت به عملکرد این کشور ندارند. 

وی تصریح کرد: اگرچه ترک ها نگرانی های زیادی را در مورد قدرت گرفتن کردها در حاشیه جنوبی کشورشان دارند، اما  روشی که برای مقابله با این موضوع انتخاب کردند منطقی و عقلانی نبوده است.

همچنین خاطرنشان کرد: پیش از حمله ترکیه به عفرین هشدارهایی در مورد اینکه رفتار  آنکارا می تواند  آنها  را درگیر باتلاقی عظیم کند، داده شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار