معاون فنی مهندسی پلیس راهوراستان یزد خبر داد؛

واگذاری سند مالکیت خودرو از سوی پلیس راهنمایی رانندگی

معاون فنی مهندسی پلیس راهوراستان یزدگفت:برای دریافت برگ سبز مالکیت خودرو لزومی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با بیان اینکه بسیاری ازرانندگان هنوز برای دریافت سند مالکیت خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنند گفت: مجلس شورای اسلامی مصوب کرد برگ سبزی که پلیس راهنمایی صادر می کند به عنوان سند مالکیت است و هیچ نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست و هیچ مشکلی برای طرفین به وجود نخواهد آمد.

سرهنگ رضا زارع افزود: اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی و روزنامه ها انجام شده اما خیلی ها مطلع نسیتند ویا اطلاع دارند از این موضوع و به میل خود به دفاتراسناد رسمی مراجعه میکنند.

وی برای سهولت درکارمراجعه کنندگان به تعویض پلاک گفت: خواهشمندیم مدارک لازم برای تعویض پلاک ، بیمه نامه شخص ثالث ، معاینه فنی ، کارت ملی و شناسنامه را به همراه داشته باشند وقبوضی که به همراه می آورندحتما باید یکی از قبوض آب برق وگاز وبه تاریخ سال باشد، قبض تلفن به دلیل قابلیت نقل وانتقال اصلا پذیرفته نیست.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور استان یزد ادامه داد: خودروی کسانی که درخواست پلاک جدید می دهند باید به مدت دو تا سه روز به دلیل فاقد پلاک بودن در مرکز تعویض پلاک بماند.

سرهنگ رضا زارع افزود: هر مالکی حداکثرمی تواند هفت پلاک را داشته باشد وبرای تعویض پلاک هایی که به دلایل شرایط جو مخدوش و کهنه شده هیچ وجهی دریافت نمی شود اما اگر این خراشیده شدن بنا به تصادفات باشد وجه دریافت میشود.

وی بیان کرد: اگر موتور ها 10 سال ، تاکسی ها 15 سال ،خودرو های سواری 20 سال و خودروهای سنگین اعم از مینی بوس،کامیون وتریلی 25 سال از تاریخ ساختشان گذشته باشد به تمایل خود میتوانند خودرو را تحویل دهند.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور استان افزود: کسانی که به صورت قول نامه ای خودرو خریده اند و میخواهند طرف مقابل راملزم کنند برای تعویض پلاک بیاید ولی به هیچ طریقی نتوانسته اند حتما باید به مراجع قضایی یا شورای حل اختلاف یا دادگستری مراجعه کنند وبا حکم قضایی این کار را انجام دهند واگرمقبل نشد و نیامد با همراهی نماینده ی دادگستری به مرکز تعویض پلاک ، خودرو به نام خریدار می شود.

سرهنگ رضا زارع به کسانی که قصد خرید وفروش خودرودارند ،توصیه کرد: یک یا دو روز بعد ازفروش ،تعویض پلاک را انجام دهندچرا که اگر خودرو را با پلاک بفروشند تمام جرایم وتخلفاتی که ازسوی خریدار انجام شود به مالک قبلی برمی گردد.

انتهای پیام/ ی

دریافت سند مالکیت خودرو از پلیس راهنمایی رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار