تقلای آمریکا برای فروش جنگ‌افزار‌های خود در بزرگترین نمایشگاه هوایی آسیا

به نوشته آسوشیتدپرس، آمریکا برای ترغیب سایر کشو‌ها به خرید جنگ افزار‌های آمریکایی در نمایشگاه هوایی سنگاپور به شدت تلاش می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آسوشیتدپرس، آمریکا دیپلمات بلندپایه مسئول فروش‌های نظامی خارجی خود را برای تبلیغ جنگ‌افزار‌های ساخت آمریکا به بزرگترین نمایشگاه هوایی آسیا فرستاد؛ جایی که حضور و نفوذ سیاسی و نظامی چین مشهود و رو به افزایش است.

تینا کایدانو، دیپلمات بلندپایه مسئول فروش‌های نظامی خارجی آمریکا، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «هیئت بزرگ نمایندگی آمریکا در نمایشگاه هوایی سنگاپور «نهایت تلاش خود» را برای ترغیب نمایندگان دولت‌های جنوب شرق آسیا به خرید جنگ‌افزار‌های ساخت آمریکا نظیر جنگنده‌های اف - ۳۵ به کار خواهد بست.

این مقام آمریکایی که هفته گذشته بلافاصله پس از جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، راهی هانوی شد، انتقال سال گذشته قایق‌های گشتی گارد ساحلی به ویتنام را اقدامی مثبت دانست و گفت: آن‌ها می‌توانند از این تجهیزات برای افزایش امنیت دریایی استفاده کنند.

به نوشته آسوشیتدپرس، واشنگتن در تلاش برای جلب توجه کشور‌هایی نظیر ویتنام به تسلیحات نظامی خود همزمان با افزایش مناقشات در دریای چین جنوبی  است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار