تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی پلیس آمریکا در محل برگزاری مسابقات سوپربول+ تصاویر

تعدادی از معترضان به خشونت‌های پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان، نزدیک محل برگزاری مسابقات سوپربول در مینیاپولیس تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، حدود 50 معترض به خشونت های پلیس آمریکا روز گذشته (یکشنبه) نزدیک استادیوم محل برگزاری مسابقات «سوپر بول» در مینیاپولیس تظاهرات برگزار کردند. آنها همچنین ایستگاه متروی «وست بنک» را، که به طور معمول طرفداران این بازی ها از طریق آن برای تماشای سوپر بول به استادیوم می آیند، مسدود کردند و مانع از خروج افراد شدند.

این تظاهرات حدود ساعت 2 بعداز ظهر به وقت محلی آغاز شد و تا حدود ساعت 4 ادامه داشت. این تظاهرکنندگان لباسهایی بر تن کرده بودند که روی آنها نوشته شده بود: زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد.

آنها همچنین شعار می دادند: شما نمی توانید با زندگی سیاهپوستان بازی کنید.

تظاهرات آمریکایی‌ها در اعتراض به خشونت‌های پلیس در محل برگزاری مسابقات سوپربول+ تصاویر

تظاهرات آمریکایی‌ها در اعتراض به خشونت‌های پلیس در محل برگزاری مسابقات سوپربول+ تصاویر

تظاهرکنندگان به خشونت های پلیس به این دلیل روز مسابقات سوپربول را برای تظاهرات انتخاب کردند که نشان دهند در کنار ورزشکارانی هستند که پیشتر با زانو زدن در هنگام پخش سرود ملی، اعتراض خود به نژادپرستی های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نشان دادند. ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که این ورزشکاران باید اخراج شوند.

تاکنون چندین مورد تیراندازی مرگبار علیه سیاه‌پوستان به دست پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا رخ داده است. در یک نمونه از این تیراندازی ها، یک افسر پلیس، «فیلاندو کاستیل»، جوان سیاهپوست را هنگامی که سعی داشت گواهینامه اش را از جیبش درآورد، هدف تیراندازی قرار داد و او را به قتل رساند. صدها نفر در اعتراض به این حادثه و در محل کشته شدن او تجمات اعتراضی برگزار کردند.

تظاهرات آمریکایی‌ها در اعتراض به خشونت‌های پلیس در محل برگزاری مسابقات سوپربول+ تصاویر


انتهای پیام/

تظاهرات آمریکایی‌ها در اعتراض به خشونت‌های پلیس+ تصاویر

برچسب ها: آمریکا ، مترو ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار