درچهارمین روز از دهه مبارک فجر

افتتاح نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده در یزد

نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده با هدف فراهم آوردن خدمات مراقبتی و پرورشی برای کودکان در راستای تحکیم بنیان خانواده در یزد افتتاح شد.

 افتتاح نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده در یزد
عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در مراسم افتتاح این مرکز گفت: توسعه مراکز کودک و رفاه خانواده منجر به بهتر زیستن جامعه می‌شود.

 عفتی افزود: در  این مرکز  خدماتی نظیر مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، مددکاری اجتماعی، مشاوره، اردو‌های فرهنگی، تفریحی، فعالیت‌های فوق برنامه و دوره‌ها و جلسات آموزشی ویژه خانواده‌ها تعریف شده است که  بصورت  تمام وقت ارائه می شود.

وی هدف از راه اندازی مراکز رفاه کودک و خانواده را فراهم آوردن خدمات مراقبتی و پرورشی برای کودکان در راستای تحکیم بنیان خانواده اعلام کرد و گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان بر پایه فرهنگ دینی و ملی، ارتقای سطح مهارت‌های والدینی، فراهم آوردن امکان مراقبت از کودکان در ساعت عدم حضور والدین و سرپرستان آن‌ها از دیگر اهداف این مراکز است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به شکل گیری شخصیت کودکان در سنین زیر ۶ سال افزود: بسیاری از عادات، رفتار و شخصیت کودکان در سنین پایین و در طول زمان شکل می‌گیرد و در بزرگسالی نمی‌توان با یک جلسه مشاوره انتظار حل مشکل را داشت.

وی بر ضرورت توسعه مراکز رفاه خانواده و کودک در استان تاکید کرد و گفت: در این مراکز بر اساس بازی، تجربه و خلاقیت و آموزش مهارت‌های زندگی به رشد همه جانبه کودک توجه می‌شود.

انتهای پیام/ ا

نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده در یزد افتتاح شد

 

برچسب ها: دهه فجر ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.