تولید ۱۰۵ هزار تن محصول دامی در شهرستان ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: ۱۰۵ هزار تن انواع محصولات دامی در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۶ در شهرستان ابرکوه تولید و روانه بازار مصرف شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت:محصولات دامی شهرستان ابرکوه شامل هفت هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ، یکهزار و ۵۳۰ تن گوشت قرمز، ۱۷ هزار و ۵۶۰ تن شیر، ۱۲ تن عسل و یکهزار و ۹۵۰ تن تخم مرغ و ... است که ۷۰ درصد محصول تولیدی در شهر‌ها و استان‌های همجوار مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه رتبه دوم تولید محصولات دامی استان یزد را به خود اختصاص داده است، افزود:۶۰۰ واحد دامداری صنعتی، نیمه صنعتی در این منطقه فعال است و این مراکز بستر مناسبی برای اشتغال و تولید محصولات دامی است.

غیب الهی یکی از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی را افزایش تولید دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، آموزش بهره برداران، تجهیز و نوسازی واحد‌های تولید مرغ گوشتی و تخم گذار، تولید مرغ سایز، پرورش مرغ بومی و اصلاح ساختار دامداری‌های صنعتی و سنتی بخشی از فعالیت دامی این شهرستان است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت هفت هزار و ۵۰۰ خانوار کشاورز و دامدار در شهرستان ابرکوه تصریح کرد:این تعداد بهره بردار در ۷۵ واحد مرغداری با ظرفیت هر دوره یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه، ۱۵۰ هزار راس گوسفند و بز، هشت هزار و ۵۰۰ راس گاو شیری و چهار هزار و ۲۰۰ کلنی زنبور عسل فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/ ا

شهرستان ابرکوه یکی از مناطق عمده کشاورزی استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار