رئیس حوزه هنری اردبیل؛

برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر و داستان ترکی ساوالان در اردبیل

رئیس حوزه هنری استان اردبیل از برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر و داستان ترکی ساوالان در فروردین ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،امیر رجبی،رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره استانی شعر و داستان ترکی ساوالان در فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد و امیدواریم با فراهم شدن شرایط در طی سال‌های آتی این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی افزود: از آغاز سال‌جاری و به همت حوزه هنری ۴۰ کارگاه در موضوعات مختلف از جمله عکاسی، داستان‌نویسی، طراحی و شعر برگزار شده و در این میان به برگزاری کارگاه‌های هفتگی نیز توجه ویژه‌ای شده است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به اینکه در طول سال برنامه‌های مختلف آموزشی و دانش‌افزایی در حوزه هنری اجرا خواهد شد، بیان کرد: برای نخستین بار کارگاه آموزشی شعر بانوان با استقبال مناسب علاقه‌مندان برگزار شد.

رجبی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های مختلف همچون کارگاه نقاشی، پژوهشی، ریتم‌شناسی، موسیقی پژوهی، شعر، بازشناسی ساز تار آذری و نشست تخصصی نویسندگان ادبیات پایداری از جمله دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده در این حوزه بود.

وی ادامه داد: کتاب «دانشنامه تاریخ استان اردبیل»، «شرح صفا» با موضوع زندگینامه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی و کتاب پژوهشی «تأثیر نهج‌البلاغه بر هنر اسلامی» از دیگر فعالیت‌های حوزه هنری استان در موضوع توجه به عرصه پژوهش در حوزه‌های مدنظر هنری و انقلابی است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل یادآور شد: از جمله کتاب‌های منتشر شده و در حال نشر استان اردبیل با مشارکت این نهاد هنری و انقلابی می‌توان به کتاب‌های میرزاسلیمان، ردپای دیرین، حلالم‌کن عباس، خاطرات انقلابی مداحان و شاعران عاشورایی، شهید شعر، سوزدل، خنده‌های خردلی، من سلاخ نیستم، بررسی رمان پل معلق و کتاب میرزاسلیمان اشاره کرد.

وی با اشاره به  تولید 8 فیلم کوتاه و بلند در سال‌جاری در اردبیل اضافه کرد: به منظور توجه به آثار صوتی و ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان دفاع مقدس استان اردبیل «مصطفی اکبری، جواد زنجانی و ایرج دولت‌نژاد» تولید شده است.

انتهای پیام/ح

برنامه های مختلف حوزه هنری در سال جاری

 

برچسب ها: حوزه هنری ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.