طی اخطاری در صحن مطرح شد؛

سلیمی: مجلس نباید در زمان بررسی بودجه قانونگذاری جدید انجام دهد/مطهری:این موضوع هیچ سالی رعایت نمی‌شود

نایب رئیس دوم مجلس گفت: هر سال در زمان بررسی بودجه در رسیدگی به اعداد و ارقام، قانونگذاری جدید انجام می‌شود که درست نیست.

سلیمی: مجلس نباید در زمان بررسی بودجه قانونگذاری جدید انجام دهد/مطهری:این موضوع هیچ سالی رعایت نمی‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات طی اخطاری با استناد به اصل 52 قانون اساسی در صحن علنی امروز (یکشنبه 15 بهمن ماه) خطاب به مطهری که اداره ساعاتی از جلسه را بر عهده دارد، گفت: ایراد اساسی در نحوه تصویب بودجه در مجلس وجود دارد.

وی ادامه داد: ما هر سال در زمان رسیدگی به بودجه در صحن علنی مجلس قانونگذاری‌های فراوانی انجام می‌دهیم، بارها تذکر داده شده اما به این موضوع توجهی نمی‌شود. 

سلیمی تاکید کرد: در لابه لای رسیدگی به بودجه باید بحث اعداد و ارقام باشد نه آنکه قانونگذاری جدیدی صورت بگیرد لذا یک جا جلوی این کار گرفته شود.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه همچنین تا امروز گزارش بودجه شرکت های دولتی ارائه نشده است، بیان کرد: حدود 900 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی که اگر این موضوع رسیدگی نشده حتما دستور دهید تا گزارش آن ارائه شود.

وی تصریح کرد: از ریاست مجلس می‌خواهیم تذکر دهید نحوه بودجه‌ریزی هم اصلاح شود.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به اقدام سلیمی گفت: بودجه شرکت‌های دولتی بعد از تبصره‌ها در زمان بررسی بودجه حتما رسیدگی می‌شود و گزارش آن آماده است.

وی همچنین با اشاره به قانونگذاری در زمان بررسی بودجه اظهار کرد: این حرف درستی است و هر سال این موضوع رعایت نمی‌شود یا مسائل خلاف برنامه که قابل طرح نیست نیز در مجلس بیان می‌شود.

نایب رئیس دوم مجلس بیان کرد: زمانی که این مسائل در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب می‌شود باید در صحن علنی هم درباره آن رای‌گیری شود لذا بهتر است جلوی تصویب این مسائل در همان کمیسیون تلفیق بودجه گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار