افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس در فارس

فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس به طور همزمان با ۱۰ استان کشور افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا گرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در مراسم افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، با گرامیداشت یاد ۱۵ هزار شهید این استان گفت: این مرکز با مساحت ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان ساخته شده است.

وی بیان کرد: قالب این هزینه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان فارس است و مابقی اعتبارات استانی را استاندار، شهردار و شورا بر عهده داشته اند که یادمان شهدای گمنام، شهید دوران، سالن آمفی تئاتر روباز، سالن نمایشگاه، مرکز اسناد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و ساختمان اداری و ساختمان گالری نیز آماده بهره‌برداری است.

گرامی با بیان اینکه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی مجوز نمایشگاه دفاع مقدس برای این مرکز اخذ شده افزود: با تلاش استاندار فارس مرکز موزه دفاع مقدس از این پس در ردیف بودجه‌های موزه‌های استانی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ابراز امیدواری کرد که با مشارکت استاندار و اعضای شورای شهر و شهرداری منطقه ۲ بتوان الحاقات لازم به این مرکز فرهنگی را در موضوع اراضی اطراف و تملک مغازه‌های آن انجام شود تا این مجموعه چهره اصلی خود را داشته باشد.

گرامی تصریح کرد: ما در دفاع مقدس شاخص‌هایی در موضوع فرهنگی که بر اساس فرهنگ عاشورا و با محوریت ولایت و رهبری جنگ است، را دنبال کرده ایم که در دفاع مقدس و موضوعات دفاعی و امنیتی بهترین کارنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه در موضوعات علمی و دانش بنیان کار کردن دفاع مقدس الگوی تمام نما بوده و در موضوعات سیاسی نیز چنین است، ادامه داد: این مجموعه فرهنگی که به مجموعه‌های استان و شهر شیراز اضافه شده فرصتی مناسب برای دانش‌آموزان، دانشجویان و قشرهای مختلف  و مجموعه گردشگری برای گردشگران خارجی بوده تا پیام انقلاب را به تمام جهان برساند.

انتهای پیام / ت

صحبت های مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در مراسم افتتاح موزه دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.