نجات ۳۰۰ مهاجر غیرقانونی در مکزیک

مقامات مکزیکی گزارش دادند، ۳۰۰ مهاجر از کشور‌های آمریکای لاتین که در شرایطی خطرناک ­در کامیون حمل می‌شدند، نجات داده شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس از مکزیکوسیتی، مقامات مکزیکی روز شنبه گزارش دادند، ۳۰۰ مهاجر از کشور‌های آمریکای لاتین که در شرایطی خطرناک ­در کامیون حمل می‌شدند، نجات داده شدند.

طبق بیانیه موسسه ملی مهاجرت، دو کامیون در ایستگاه بازرسی در ایالت شمالی تامائولیپاس که هم مرز با ایالت تگزاس آمریکا است، متوقف شدند.

حسگر‌های ایستگاه بازرسی، در این کامیون ها، ۱۹۸ مهاجر از کشور‌های گواتمالا، هندوراس و السالوادور را در حالی که بدون تهویه مناسب، آب و غذا و حتی فضای کافی برای حرکت کردن بودند، شناسایی کردند. عکس‌های منتشر شده از سوی این موسسه نشان می‌دهد که ده‌ها نفر درون یک کانتینر، روی هم انباشته شده بودند.

طبق این بیانیه «مهاجران در این دو کامیون در شرایط اسفناکی حمل می‌شدند.» سه نفر نیز به اتهام قاچاق انسان بازداشت شدند. این مهاجران به مقامات مکزیکی گفته اند سفر آن‌ها از ایالت تاباسکو آغاز و با این شرایط برای رسیدن به اینجا از ایالت وراکوروز عبور کرده بودند.

همچنین طبق بیانیه‌ای مشابه، عصر روز جمعه نیز در ایالت وراکوروز، یک کامیون حامل ۱۰۲ مهاجر کشور‌های آمریکای لاتین دیگر که در شرایط مشابه حمل می‌شدند، کشف شد.

انتهای پیام/

۳۰۰ مهاجر آمریکای لاتین در مکزیک نجات پیدا کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار