کاهش تقاضای پناهندگی در اروپا در سال گذشته

توافق نامه‌ای که اتحادیه اروپا و ترکیه برای مهار موج مهاجرت‌ها از سوریه به اروپا منعقد کردند در کاهش ورود آوارگان به اروپا موثر بوده و باعث کاهش تقاضای پناهندگی در سال گذشته در اتحادیه اروپا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از بروکسل، بر اساس آمار و ارقامی که در بروکسل منتشر شد سال گذشته میلادی در مجموع هفتصد و شش هزار و نهصد و سیزده مورد تقاضای پناهندگی در اتحادیه اروپا ثبت شد که نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهشی 43 درصدی را نشان می‌دهد.

طبق آماری که اداره پشتیبانی از پناهجویان در اروپا EASO منتشر کرد از سال 2015 که اروپا با موج بی سابقه‌ای از آوارگان و پناهجویان روبرو شد، سال 2017 شمار متقاضیان پناهندگی در اروپا با کاهش همراه بود.

در عین حال شمار پناهجویانی که سال گذشته وارد اتحادیه اروپا شدند نسبت به سال 2014 کمی بالاتر است و این نشان می‌دهد که ورود پناهجویان به اروپا هنوز هم به دوره پیش از بحران آوارگی نرسیده است. برای پنجمین سال پیاپی سوریه اصلی‌ترین مبدا مهاجران و پناهجویانی است که به امید شرایط بهتر زندگی خود را به اروپا می‌رسانند. پس از سوریه، کشور‌های عراق، افغانستان و نیجریه قرار می‌گیرند.

توافق نامه‌ای که اتحادیه اروپا و ترکیه برای مهار موج مهاجرت‌ها از سوریه به اروپا منعقد کردند در کاهش ورود آوارگان به اروپا موثر بوده است.

طبق ­توافق­ نامه بروکسل و آنکارا که با حمایت‌های قاطع آلمان به منظور مقابله با هجوم آوارگان به ­اروپا­ سال 2016 منعقد شد و انتقاد بسیاری از گروه‌های حامی حقوق بشر و حتی برخی از نمایندگان پارلمان ­اروپا ­را برانگیخت، در ازای هر­ آواره ­سوری که از یونان به ­ترکیه ­بازگردانده شود، یک ­آواره ­­دیگر سوری مستقر در سوریه توسط یکی از اعضای اتحادیه ­اروپا­ ­پذیرش خواهد شد. ­

کشور‌های اروپایی نیز اذعان کرده اند این توافق نامه که مارس سال 2016 میان بروکسل و آنکارا امضا شد تا اندازه زیادی به کاهش ورود آوارگان به اروپا از طریق خاک ترکیه کمک کرد. بر اساس توافق نامه اتحادیه اروپا و ترکیه در زمینه مهاجرت، مقامات ترکیه کنترل‌های ­شدیدتری را در مرز‌های کشورشان به اجرا گذاشتند و آوارگانی را که از یونان اخراج شدند به­ کشور خود راه دادند.

انتهای پیام/

کاهش پناهندگی در پی قرارداد مهار مهاجرت‌ها از سوریه به اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار