رئیس اداره محیط طبیعی اداره حفاظت محیط زیست آذربایجانغربی در مهاباد گفت : از امسال بین 14 تا 17 میلیون مترمکعب حقابه به تالابهای آذربایجانغربی اختصاص داده می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رعنا قد افزود : به منظور زنده نگهداشتن تالاب بین المللی کانی برازان و جلوگیری از خشک شدن آن و همچنین احیای تالاب قوپی باباعلی امسال دو میلیون مترمکعب حقابه به این تالاب‌ها اختصاص داده شده است.

رعناقد گفت : از بین 30 تالاب استان امسال شش تالاب به دلیل خشکسالی خشک شدند که یکی از آنها تالاب قوپی باباعلی مهاباد بود.

پاکزاد بخشدار مرکزی مهاباد هم با اشاره به اینکه 2میلیون متر مکعب آب امسال به تالابهای کانی برازان و قوپی باباعلی شهرستان مهاباد رهاسازی شده است،

وی گفت : برای حفظ و احیای تالاب کانی برازان که تابستان امسال در معرض خشکیدن قرار داشت ، جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب ، مسدود کردن چاههای غیرمجاز و لایروبی کانالهای آب در دستور کار قرار گرفته است.

تالاب بین‌المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر ۹۰۷ هکتار در ۳۰ کیلومتری مهاباد قرار دارد که سالانه میزبان هزاران پرنده مهاجر از گونه های مختلف است.

انتهای پیام/ع

رهاسازی 2 میلیون متر مکعب حقابه به تالابهای مهاباد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.