معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل؛

بیش از 47 هزار زن بی‌همسر در اردبیل زندگی می‌کنند

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: براساس سرشماری سال 95 بیش از 47 هزار و 924 زن بی‌همسر به عنوان سرپرست خانوار در استان اردبیل زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبرز دهقان، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: ما در بررسی جمعیت استان و وضعیت زناشویی در سطح ملی، استانی و شهرستانی به نتایج دقیقی دست یافتیم به طوری که در استان اردبیل تعداد زنان بی‌همسر براثر فوت 40 هزار و 415 نفر و زنان بی‌همسر براثر طلاق نیز 7 هزار و 509 هستند.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور 3 میلیون و 111 هزار نفر زن بی‌همسر براثر فوت و یا طلاق از همسر شناسایی شده که پراکندگی آنها در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل از این 47 هزار زن بی‌سرپرست 31 هزار و 700 نفر ساکن در مناطق شهری و 16 هزار نفر نیز در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

دهقان به پراکندگی این جمعیت در مناطق شهری اشاره و تصریح کرد: بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار در اردبیل ساکن هستند به طوری که 46 درصد زنان بی‌همسر و سرپرست خانوار در شهرستان اردبیل و بیش از 61.43 نیز در خود شهر اردبیل سکونت داشته و زندگی می‌کنند.

وی افزود: بعد از اردبیل بیشترین زن سرپرست خانوار در مشگین‌شهر است که 13.69 درصد زنان بی‌همسر و بی‌سرپرست استان اردبیل را تشکیل می‌دهند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: نسبت زن بی‌همسر بر اثر طلاق در قیاس با مرد بی‌همسر بر اثر طلاق در کل کشور 1.8 درصد و در استان اردبیل 1.94 است که آمار ما نسبت به میانگین کشوری در این زمینه بالاست.

دهقان بیان کرد: درصد زنان شوهرکرده بی‌شوهر در کل کشور 14.72 درصد است که این رقم در استان اردبیل 13.94 درصد است.

وی اضافه کرد: در برخی از شهرستان‌های استان نظیر روستاهای خلخال این درصد 19.33 درصد است به طوری که آمار زنان بیوه به نسبت میانگین کشوری بالاتر می‌باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تعداد زنان بیوه را در کشور 14.72 درصد اعلام کرد و گفت: این آمار در مناطق شهری ما 14.93 درصد و روستاها نیز 14.06 درصد است.

دهقان خاطرنشان کرد: در استان اردبیل آمار زنان بیوه در مناطق روستایی بالاتر از آمار شهری است به طوری که این آمار و ارقام نشان می‌دهد که مردان ما نسبت به زنان در موقع فوت همسر و یا طلاق زودتر از زنان ازدواج می‌کنند.

وی درصد زنان شوهرمرده در کشور را 11.35 درصد اعلام و تصریح کرد: در استان اردبیل این میانگین 11.76 درصد است.

انتهای پیام/ح

بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار در اردبیل ساکن هستند

 

برچسب ها: خانواده ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
لطفا مطلبي تهيه كنيد و زنان بي سرپرست و بد سرپرست و ضعفاء را به ياد دولت و مجلس بياندازيد تا حمايت كنند
امروز ضعفاء صدايي ندارند و صدايشان به هيچ جا نميرسد
زنان بي سرپرست با فوت شوهرشان در حقيقت مي ميرند و نابود مي شوند نهادهاي حمايتي بايد موظف شوند كه خودشان اينها را پيدا كرده و از اين زنان حمايت كنند
امروز دولت طرحي داده كه ماهانه 700 تومن حقوق فقط به سرپرست خانوارهاي چهار نفره كمك كنه
ولي نگفته خانوارهاي دو يا سه يا تكنفره چه خواهند شد
چه كسي اينها را بايد به ياد دولت و مجلس بياندازد جز شماي رسانه ؟؟؟
از دولت و مجلس خواهش ميكنيم براي زنان بي سرپرست و بدسرپرست ماهانه حداقل 600 هزار تومان حقوق تعيين كند
و اين 600 تومن حقوق كف و حداقلي باشد
مطمئنا اقشار ضعيف بيشتر از 10ميليون نفر نيستند
حمايت از اينها براي دولت چندان هم سخت نيست
براي بيماران هم كاري كنند
براي افرادي كه در دهات دور افتاده هستند نيز كاري كنند
نبايد بجز رسيدگي به ضعفا معلولين متاهلين بيكار و زنان فاقد سرپرست و بي سرپرست و سرپرست بيمار و ساكنين كپرها و دور افتادگان از شهرها از ياد بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
خوب دوباره ازدواج مجدد کنن