کاشفی در اختتامیه کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی:

ارتباط بیشتر احزاب جوامع را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: ارتباط بیشتر احزاب سبب ساز تحکیم بنیان‌های دموکراسی و رعایت حقوق بشر شده و می‌تواند جوامع را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

ارتباط بیشتر احزاب جوامع را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین کاشفی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم اظهار کرد:  جهان امروز برای زندگی مبتنی بر صلح و امنیت نیاز به نگرش‌های نو و روش‌های جمعی تازه‌ای دارد.

وی افزود: ضرورت دارد همه اندیشمندان و صاحب‌نظران و همه آزادی‌خواهان و تمامی دوستداران انسانیت و دست‌اندرکاران احزاب و حوزه سیاست کلیه توان خود را صرف ائتلاف و اتحاد برای گفتگو، صلح و آشتی کنند و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذاری نکنند.

کاشفی ادامه داد: اگر به این مسئله به درستی پرداخته نشود هر روز شاهد تنش و سوء‌تفاهم‌های بیشتر، خشونت و تخریب گسترده منابع انسانی و سرمایه‌های اجتماعی و تجاوز افزون‌تر به حقوق انسان‌ها و نهایتا توسعه افراطی گری و تروریسم خواهیم بود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: در چنین شرایطی صاحبان قدرت و ثروت مهار نشده اعم از دولت‌ها و نهادهای قدرت طلب خواهند کوشید تا از طریق اشاعه ناامنی، جنگ، آشوب، استیلا طلبی سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را بر سایر جوامع و کشورها محقق می‌کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه عقب ماندگی و تحقیر شدگی و گرفتاری ملت‌ها در چنبره حکومت‌های مستبد و وابسته تحقق این امر را هموارتر کرده است لذا برای دستیابی به همزیستی و صلح جهانی لازم است بیش از گذشته به تعامل و گفتگو و تفاهم و آشتی و صلح میان فرهنگ‌ها و تمدن های مختلف اندیشید.

کاشفی تأکید کرد: احزاب و نهادهای مدنی و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نقش تعیین کننده‌ای برای دسترسی به این آرمان بزرگ خواهند داشت و قاره آسیا همواره مهد فرهنگ، علم، تعامل، تمدن و گفتگو بوده است لذا باید با رفع تنش‌های موجود منطقه‌ای راه تعامل و گفتگو را با نفی و محو خشونت و تروریسم از طریق معرفی مکانیزم‌های مبارزه و اصول بنیادی با عوامل شکل گیری گرایش‌های افراطی در سطح منطقه و بین‌المللی فراهم آورد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: احزاب کشورهای آسیایی می‌توانند منادی صلح و آشتی شوند و با توجه به رسالت فرهنگی و پیشینه تاریخی خود پیشگام ائتلاف برای صلح و نه ائتلاف برای جنگ باشند و نسبت به آن چه در کشورهای اطراف می‌گذرد بی‌تفاوت نبوده و از طریق مذاکره با احزاب این کشورها و سپس دولت‌های آنها مانع تجاوز بیشتر در کشتار مردم بی گناه در منطقه شوند و کوشش شود تا مردم هر کشور مقدرات خویش را تعیین و بر سرنوشت خود حاکم گردند.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم در آسیا و حتی در گستره جهان احزاب طرفداران صلح و دموکراسی و رعایت حقوق بشر گرد هم آیند و راهکارهای تقویت دموکراسی و صلح را با هم در میان بگذارند.

کاشفی خاطرنشان کرد: ارتباط بیشتر احزاب با یکدیگر و تبادل نظر و تجربیات سبب تحکیم بنیان‌های دموکراسی خواهی و رعایت حقوق بشر می‌تواند جوامع را به هم نزدیک‌تر کند. چقدر ارزشمند است که مبتکر اجماع احزاب دموکراسی خواه احزاب کشورهای آسیایی باشند و ایده و تعامل و گفتگو برای صلح و جلوگیری از جنگ را به جهانیان عرضه کنند. راهبرد گفتگوی میان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و ائتلاف برای صلح را به یک برنامه اجرایی میان احزاب و نهادهای مدنی و سازمان‌های بین المللی مبدل کنند.

وی گفت: خوشحالم که برای دومین بار جلسه کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی در تهران برگزار می‌شود و از مسئولان حزب موتلفه که نسبت به برگزاری این گردهمایی نیز اقدام نمودند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار