اظهارات جنجالی یک روانشناس درباره سلامت روانی ترامپ

یک روانشناس معروف آمریکا با تاکید بر اینکه ترامپ دارای خطرناک ترین اختلالات روانی است وی را برای ریاست جمهوری آمریکا شایسته ندانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "رابرت جی لیفتون"، یکی از معروفترین روانپزشکان آمریکایی در مصاحبه با روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر" به بررسی وضعیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پرداخته و با توجه به بسیاری اقدامات تنش زای وی در طول ریاست جمهوری حدودا یک ساله اش در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ از نظر روانی بیمار است، گفت: من وی را به عنوان بیمار مشخص نمی کنم. او بیمار نیست اما دارای اختلالات روانی از نوع خطرناکترین و مخرب‌ترین آن است.

وی درباره وضعیت روانی ترامپ گفت: من وضعیت وی را واقعیتی پیچیده می نامم. بسیاری از کارشناسان درباره خودشیفتگی وی می نویسند که این حقیقتا واضح است. چنین اختلالی منجر به درک واقعیت صرفا با توجه به نیازهای فردی خود می شود. این ویژگی افراد را در دیدن واقعیات بزرگتر کور می کند و از شناخت عواقب اقداماتش باز می دارد. یکی دیگر از ویژگی های ترامپ عدم وجود همدلی است.

وی از وجود بسیاری اختلالات شخصیتی در ترامپ سخن گفته و با توجه به تحقیقاتی که وی و همکارانش انجام داده اند تصریح کرد که در شخصیت ترامپ یک خشم مخرب عمیق وجود دارد.

این روانشناس معروف آمریکایی در ادامه سخنانش تصریح کرد که اختلالات روانی ترامپ بسیار خطرناک است. ترامپ از نظر روانی شایستگی عهده داری این مسئولیت ( ریاست جمهوری آمریکا) را ندارد و به عبارت دیگرناتوان است. این موضوعی است که همه من و همکارانم که شامل 27 روانپزشک و روانشناس هستند در این باره اتفاق نظر داریم. من ترامپ را به عنوان خطرناک ترین مرد جهان ارزیابی می کنم.

این روانشناس آمریکایی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که ترامپ به دلیل اختلالات شخصیتی یک رابطه ناپایدار با واقعیت دارد و به همین دلیل خطرناک است، چرا که یک دموکراسی بدون معیارهایی بر اساس واقعیت به درستی عمل نمی کند. وی دائما این معیارها را نادیده گرفته و یا نقض می کند. ترامپ دائما با خشم و خصومت و ولع جنگ به بحران ها واکنش نشان می دهد و سعی می کند به هر کسی که دروغ هایش را بر ملا می کند حمله کند. این خطر درباره چنین انسان هایی وجود دارد که تنها برای اینکه ادعاهای غلط خود را ثابت کنند بحران های تازه ای خلق کنند.


بیشتر بخوانید: دیوانگی ترامپ دامنگیر اسطوره فوتبال جهان شد!


وی از پایداری اختلالات رفتاری و شخصیتی مخرب ترامپ در سال های متمادی خبر داده و در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دروغ گویی های زیاد ترامپ همچنین گفت که روز به روز برای او دشوارتر می شود که اکثریت جامعه را متقاعد کرده و بالاخره شکست خواهد خورد.

این کارشنای برجسته آمریکایی در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که باید همه اقدامات ممکن انجام شود تا ترامپ هر چه سریع تر از این سمت خود برکنار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بررسی های روانشناسانه برای کسی که می خواهد مسئولیت مهمی مانند ریاست جمهوری آمریکا را عهده دار شود مطلوب دانسته و گفت: هر کسی که برای چنین مسئولیت مهمی نامزد می شود باید از نظرروانی بررسی شود.

"رابرت جی لیفتون" همچنین تاکید کرد که ترامپ یک تصور غلط از قدرت با این ایده که من همیشه آنچه را می خواهم به دست می آورم دارد.وی همچنین ترامپ را خطری برای دموکراسی آمریکا دانسته و گفت: وی تلاش می کند سازمان های دموکراتیک را تضعیف کند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

ترامپ دارای خطرناک ترین اختلالات روانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
خدا رحم کند به مردم امریکا و سایر کشورها. ترامپ نادان است
آخرین اخبار