تصاویری از خوشگذرانی شاهزاده میلیاردر سعودی پس از حبس

با وجود تصاویری که شاهزاده میلیاردر سعودی از خود در کنار خانواده اش منتشر کرد، اما این کار شایعات درباره محدودیت‌های تحمیل شده بر او را کمرنگ نکرد.

ثروتمندترین شاهزاده سعودی واقعا آزاد است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،ولید بن طلال روز جمعه در صفحه خود در شبکه پیام رسان توییتر، چهار عکس را از خود در کنار فرزندان و نوادگان و دوستانش در دل صحرای عربستان تحت عنوان «با پسرم خالد الولید، دخترم ریم الولید، و نوه هایم و خانواده و مردمم در اردوگاه البر» منتشر کرد. بن طلال در این عکس ها ریش گذاشته است و شکل ظاهری او شبیه آخرین تصاویری است که ساعاتی پیش از آزادی از هتل ریتز کارلتون و اندکی پس از آزادی او در رسانه ها منتشر شده بود.

بن طلال از مشهورترین شخصیت هایی است که در ماه نوامبر 2017 در چارچوب پرونده مبارزه با فساد در عربستان بازداشت شدند. او روز 27 ژانویه امسال پس از حدود سه ماه بازداشت در هتل ریتز کارلتون با قبول پرداخت وجه المصالحه به مقامات سعودی آزاد شد ولی گفت می شود برادرش همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

همچنان که انتشار مصاحبه خبرگزاری رویترز با بن طلال ساعاتی پیش از آزادی او از هتل ریتز کارلتون نتوانست مخاطبان را متقاعد کند که بن طلال سه ماه بازداشت را در رفاه و برخوردار از همه امکانات سپری کرده است، انتشار تصاویر حضور او در صحرای عربستان نیز نمی‌تواند کسی را متقاعد کند که وی واقعا آزاد است.

آیا ثروتمندترین شاهزاده سعودی واقعا آزاد است؟


بیشتر بخوانید:بازداشت شاهزادگان سعودی چه پیامدهایی برای عربستان خواهد داشت؟


در این خصوص روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» که سردبیر آن عبدالباری عطوان روزنامه نگار مشهور عرب است نوشت، به رغم سخنان مثبتی که ولید بن طلال بر زبان آورد، او همچنان به شدت تحت نظر است.

رای الیوم افزود، شاهزاده میلیاردر سعودی نمی‌تواند آزادانه با کسی ارتباط برقرار کند یا بدون اطلاع افسران پلیس از جایی به جای دیگر برود. همچنین هیچ کس نمی‌تواند بدون دریافت مجوز قبلی به دیدن او برود حتی اگر از اعضای خانواده و دوستان بسیار نزدیک او باشد.

رای الیوم به نقل از منابع نزدیک به بن طلال نوشت، او اجازه ندارد درباره آنچه در هتل ریتز کارلتون بر او گذشته است با کسی صحبت کند و اجازه خروج از عربستان را نیز ندارد.

آیا ثروتمندترین شاهزاده سعودی واقعا آزاد است؟

گذشته از این، منابع نزدیک به خانواده بن طلال می گویند برادر او خالد بن طلال به رغم آن که فعالیت تجاری یا سیاسی مشهودی در عربستان نداشته است، به محض بازگشت از امارات متحده عربی بازداشت شده است و همچنان در بازداشت به سر می‌ّبرد.

مجموع این رویدادها، تلاش هایی را که برای القاء آزاد بودن بن طلال در عربستان صورت می گیرد کمرنگ کرده است. ظاهرا جنگ پسرعموها در خاندان سعودی پایان نیافته است و محمد بن سلمان که طراح اصلی این بازداشت ها به شمار می رود همچنان پسرعموهای بانفوذ خود مانند متعب بن عبدالله فرزند پادشاه سابق و ولید بن طلال را خطری برای تاج و تخت خود می‌داند. از این رو به احتمال زیاد تا زمانی که بن سلمان عملا بر تخت سلطنت بنشیند و پایه های قدرت خود را مستحکم کند، رقبای احتمالی خود را به شدت زیر نظر خواهد داشت و به آنها اجازه خروج از عربستان را نخواهد داد. به ویژه که رفتار توهین آمیز او با عموزادگانش، ممکن است اقدامات انتقامجویانه آنان را در پی داشته باشد.

آیا ثروتمندترین شاهزاده سعودی واقعا آزاد است؟

منبع:الکوثر

انتهای پیام/

آیا شاهزاده میلیاردر سعودی واقعا آزاد است؟

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار