شهرضا یکی از سه قطب تولید خوراک دام، طیور و آبزیان است

شهرضا بیش از 11 کارخانه خوراک دام دارد و در سال 96، بیش از 28 هزار کیلوگرم خوراک دام از شهرضا به کشورهای آسیایی صادر شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان    رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به تولید مرغ سایز در شهرضا اظهار کرد: این طرح با هدف حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و قرینه‌ساز تولید پایدار و دستیابی به بازارهای صادراتی مطرح است.

حمید رئیس‌زاده با بیان این‌که تولید مرغ سایز نیازمند همکاری همه جانبه بخش‌های مختلف دخیل در صنعت طیور است تا به نتیجه برسد، افزود: آگاهی مردم از منافع این طرح و اطمینان تولیدکنندگان از فواید طرح در دراز مدت پیش‌سازی‌های پیشرفت محسوس طرح است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به اینکه آمار حکایت از کاهش وزن مرغ‌های عرضه شده در بازار نسبت به سال‌های گذشته دارد، گفت: سازمان دامپزشکی در این زمینه و در راستای رسیدن به اهداف طرح مرغ سایز نسبت به اجرای طرح‌های تشویقی کاهش طول دوره برنامه عملیاتی را اجرا می‌کند.

وی با بیان این‌که باید زیرساخت‌های لازم برای تولید مرغ سایز در شهرضا فراهم شود، تأکید کرد: افزایش کیفیت و کمیت گوشت مرغ تولیدی، تضمین امنیت غذایی، کاهش مصرف چربی‌های مضر گوشت مرغ، دارو و آنتی بیوتیک و کیفیت خوب به علت استفاده از خوراک طیور و زمینه‌سازی برای صادرات از ویژگی‌های مرغ سایز است.

رئیس‌زاده با بیان این‌که امروزه بیشتر مصرف‌کنندگان به خرید مرغ‌هایی با وزن بیشتر از 2 کیلوگرم تمایل دارند، اذعان داشت: در توزیع مرغ سایز، مرغ با وزن یک کیلو و700 گرم توزیع می‌شود و مرغ با وزن 2 کیلو برای صنایع بسته‌بندی و با وزن 3 کیلو برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شهرضا یکی از سه قطب تولید خوراک دام، طیور و آبزیان است، بیان داشت: شهرضا بیش از 11 کارخانه خوراک دام دارد و در سال 96، بیش از 28 هزار کیلوگرم خوراک دام از شهرضا به کشورهای آسیایی صادر شده است.

رئیس‌زاده با بیان اینکه کارخانه تولید شیرخشک در شهرضا موفق به دریافت کد صادراتی IR از سازمان دامپزشکی کشور شد، اضافه کرد: این کارخانه امسال بالغ بر 72 هزار کیلوگرم شیرخشک از شهرضا به کشورهای اتحادیه اروپا و عراق صادر کرده است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: دامپزشکی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.