برگزاری کارگاه آندوسکوپی گوش برای متخصصان جنوب کشور در شیراز

نخستین ورک شاپ اندسکوپی گوش، برای متخصصان گوش و حلق وبینی جنوب کشور درشیراز برگزارشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نخستین کارگاه آموزشی آندوسکوپی گوش (EES) برای متخصصان گوش و حلق وبینی جنوب کشور با هدف آشنایی متخصصین فارس و استان‌های جنوبی کشور با جدید‌ترین تکنولوژی‌ها و نحوه استفاده از این تجهیزات در عمل‌های جراحی در شیراز برگزار شد.

دکتر محمد فرهادی رئیس مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این سمینار تخصصی در ارتباط با آندوسکوپی گوش انجام شده که متخصصین این رشته با روش‌های مختلف تشخیصی، جراحی بیماری‌های گوش میانی، خارجی و قسمت‌های جانبی جمجمه آشنا شدند.

وی افزود: عمل‌های جراحی گوش تاکنون عملا بوسیله میکروسکوپ انجام می‌شد، ولی آندوسکوپ دید وسیع‌تر و بهتری به پزشک می‌دهد.

فرهادی ادامه داد: با روش‌های نوین جراحی نتیجه و رضایت بیشتری در عمل‌ها حاصل می‌شود و در زمان نیز صرفه جویی خواهد شد و همچنین عوارض برای بیمار در روش‌هایی که با آندوسکوپی انجام می‌شود بسیار کمتر است و حتی نقاط کوری که با میکروسکوپ نمی‌توان دید با آندوسکوپ به راحتی می‌توان به این نقاط دسترسی پیدا و آن قسمت را از بیماری پاک کرد.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس بیان کرد: در این دوره آموزشی ۵۰ نفر شرکت کننده شامل پزشکان متخصص و دستیاران گوش و حلق و بینی شهرشیراز، فارس و دیگر استان‌های جنوبی کشور از جمله بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد شرکت کردند.

هاشمی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ پزشک متخصص عضو انجمن گوش، حلق و بینی استان فارس هستند و ۳۰ دستیار تخصصی در این رشته نیز در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رشته گوش، حلق و بینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۵۰ سال سابقه دارد و در کشور مطرح است، افزود: اگر بخواهیم سطح علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این رشته بالا نگه داشته شود باید همواره به روز باشیم و همچنین یکسری تجهیزات جدید نیز خریداری که نواقص موجود نیز برطرف شود.

این سمینار تخصصی جمعه به میزبانی مرکز آموزشی و درمانی خلیلی شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/ر

شیراز میزبان کارگاه آندوسکوپی گوش برای متخصصان جنوب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار