امام جمعه زابل:

اسلامی و مردمی بودن از شاخصه‌های اصلی انقلاب است

امام جمعه شهرستان زابل گفت: اسلامی و مردمی بودن از شاخصه‌های اصلی انقلاب اسلامی ایران نسبت با سایر انقلاب‌های رخ داده در جهان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زابل اظهار داشت: حفظ ارزش‌های اسلام و حرکت به سمت آرمان‌ها و اهداف اسلام؛ اسلامی بودن انقلاب‌ها را شکل می‌دهد.

کیخا بیان کرد: انقلاب اسلامی از مساجد توسط مردم دیندار به ویژه جوانان آغاز شد که امروز دشمن همواره با تهاجم فرهنگی برای از بین بردن اعتقادات جوانان برنامه ریزی می‌کند تا این سلاح پرقدرت را از بین ببرد و بتواند به ایران اسلامی ضربه بزند.

وی افزود: مسئولان باید با تفکر انقلابی به مردم خدمت کنند، زیرا رمز ماندگاری انقلاب اسلامی این است.

امام جمعه زابل گفت: دهه فجر ایام الله است و ۲۲ بهمن یوم الله و یوم الله یعنی آن روز تجلی قدرت لایزال پروردگار متعال و روز عینی شدن و آشکار شدن وعده‌های خداوند است.

حجت الاسلام کیخا اظهار داشت: قیام برای خدا و حفظ دین به رهبری مجتهد جامع الشرایط، عادل، شجاع، بصیر و حکیم، عارف سالک، اطاعت کامل و پیروی از نایب امام زمان (ع.)، مقاومت، پایداری، تحمل سختی‌ها و شکنجه ها، آمادگی برای بذل جان و حتی قربانی کردن فرزندانشان برای اسلام این موارد سبب شد که ملت غیور و رشید ایران بتوانند انقلابی شکوهمند را در جهان شکل دهند.

وی افزود: هر کجا هر ملتی که زیر یوق استعمار و استکبار جهانی است اگر برای خدا و اسلام حقیقتا قیام کنند صد درصد پیروز خواهند شد.

وی با بیان اینکه در جهان انقلاب‌های زیاده شکل گرفتند، اما همه آن‌ها بعد از مدتی از بین رفتند گفت: علت فروپاشی ۲ انقلاب فرانسه و روسیه غلبه بر تفکر اومانسیم که به طبیعت منهای خدا معتقد و منکر آنچه در ماوراء الطبیعه است بود.

امام جمعه زابل اظهار داشت: انقلاب اسلامی یعنی بازگشت به اسلام؛ این انقلاب در زمانی شکل گرفت که جهان ۲ قطبی بود، در شرق شوروی سوسیالیسم و در غرب در راس آن‌ها آمریکا لیبرالسیم حاکم بود.

حجت الاسلام کیخا افزود: ملت ایران با تکیه به خداوند متعال به شرق و غرب پشت پا زد و با شعار 'نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی' پیروز شد که رمز ماندگاری این انقلاب تکیه نداشتن به استکبار و استعانت از خداوند است.

وی بیان کرد: ماندگاری و در جریان بودن انقلاب اسلامی، هماهنگی و تناسب با فطرت الهی انسان، جهانی بودن شعار‌ها و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، حاکمیت ارزش‌های دینی اخلاقی و معنوی بر انقلاب، مردمی بودن و همه جانبه بودن انقلاب اسلامی از جمله ویژگی‌ها و شاخصه‌های منحصر بفرد انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه مردم منطقه از نحوه توزیع نفت گلایه‌مند هستند گفت: در این چند روز اخیر که سرما شدت گرفته مشاهده می‌شود مردم به دفتر امام جمعه مراجعه و از نحوه توزیع نفت به شدت گلایه‌مند هستند.

امام جمعه زابل گفت: براساس بازدید میدانی از برخی مناطق با وجود اینکه نفت فروخته شده بود، اما به دست مردم نرسیده است.
حجت الاسلام اظهار داشت: چنانچه پای قاچاق نفت در منطقه در میان است باید مسئولان ورود کنند.

وی ادامه داد: اگر دست‌هایی در کار است که از شرکت نفت مواد سوختی دریافت و با قیمت‌های خاصی به فروش برسد باید جلوی این افراد گرفته شود.

انتهای پیام/ع

مسئولان باید با تفکر انقلابی به مردم خدمت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار