اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

احتمال برگزاری انتخابات مجلس با یک ماه تأخیر، دخالت عوامل نفوذی در حملات اخیر کابل؛ تلفات سنگین طالبان در «فاریاب» و اذعان آمریکا برای حاضر نبودن طالبان برای گفت و گوهای صلح از جمله رویدادهای مهم خبری روز جمعه در افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، احتمال برگزاری انتخابات مجلس با یک ماه تأخیر، دخالت عوامل نفوذی در حملات اخیر کابل؛ تلفات سنگین طالبان در «فاریاب» و اذعان آمریکا برای حاضر نبودن طالبان برای گفت و گوهای صلح از جمله رویدادهای مهم خبری روز جمعه در افغانستان است.

**احتمال برگزاری انتخابات مجلس با یک ماه تأخیر
«گلاجان عبدالبدیع صیاد» رئیس جدید کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که احتمال دارد انتخابات مجلس از زمان تعیین شده با یک ماه تأخیر برگزار شود.
پیش از این اعلام شده بود که انتخابات مجلس افغانستان در 16 تیرماه سال 1397 برگزار خواهد شد اما رئیس جدید کمیسیون انتخابات تأخیر یک ماهه را محتمل دانست.
وی تأکید کرد که تلاش شبانه روزی انجام می دهند تا با استخدام کارمندان جدید انتخابات را برگزار کنند.

** تلفات سنگین طالبان در «فاریاب»
دفتر مطبوعاتی قرارگاه «209 شاهین» در شمال افغانستان روز جمعه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که در عملیات ارتش در استان فاریاب 24 عضو گروه طالبان و یک فرمانده مهم آنها کشته شدند.
در این گزارش افزوده شده است که «ملاغیاث الدین» با 24 تن از افراد همراهش در عملیات نیروی کماندو در منطقه «قره شیخی» استان فاریاب کشته و تعداد دیگر نیز زخمی شده اند.
بر اساس این اطلاعیه در عملیات ارتش افغانستان مقادیری سلاح و مهمات نیز از گروه طالبان به دست آمده است.

**جز طالبان همه مخالفان مسلح دولت افغانستان حاضر به صلح هستند
منابع خبری افغانستان به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کردند که جز گروه طالبان دیگر طرف های درگیر و مخالفان مسلح دولت حاضر به مذاکره صلح هستند.
این سخن را معاون امور خارجه آمریکا که هفته گذشته در یک سفر اعلام نشده به کابل آمده بود در جمع رسانه های کشورش بیان کرده است 
و گفته است که حملات اخیر تروریست ها نشان داد که طالبان غیر نظامیان را هدف قرار می دهد و حاضر نیست که با حسن نیت با دولت افغانستان وارد گفت وگو شود.
آمریکا گفته است که با وجود آماده نبودن طالبان شرایط را برای گفت و گو آماده خواهند کرد.

** وزارت داخله دست داشتن افراد داخلی در حملات اخیر کابل را می پذیرد
برخی رسانه های محلی مدعی شدند که وزارت کشور پذیرفته است در حملات اخیر در کابل پایتخت این کشور با همکاری بعضی افراد نفوذی در داخل کشور انجام شده است.
رسانه ها به نقل از نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت کشور نوشته اند : «با وجودی که حملات اخیر در بیرون از کشور طرح ریزی شده اما بدون شک در داخل همکاری با آنها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار