برگزاری مراسم دومین سالگرد شهید مدافع حرم در اسفراین

دومین سالگرد شهید مدافع حرم محمد ابراهیم توفیقیان در محل مسجد جامع شهرستان اسفراین برگزار شد .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مراسم دومین سالگرد شهید مدافع حرم محمد ابراهیم توفیقیان در اسفراین دومین سالگرد شهید مدافع حرم محمد ابراهیم توفیقیان با حضور امام جمعه ، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ، مسئولان ، خانوادهای معظم شهدا و اقشار مختلف مردم اسفراین در محل مسجد جامع این شهرستان برگزار شد .

 سيد مرتضی ميرشجاع  يكی از راویان و یادگاران دوران دفاع مقدس در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا بویژه شهدای مدافعین حرم گفت : شهدای مدافع حرم با افتخار پا به این عرصه گذاشتند ، در راه دفاع از حرم کسانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که واقعه عاشورا و کربلا را زنده نگه داشتند و امروز خون شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم بی‌ثمر نمانده است و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون این شهدا است .

وی افزود: عزّت امروز ایران اسلامی حاصل و ثمره خون شهیدانی چون شهید توفیقیان ها است و ما قدردان پدران و مادرانی هستیم که چنین فرزندانی را تربیت کرده‌اند .

میر شجاع ولایتمداری و تبعیت از ولی فقیه را دو شاخصه اصلی مدافعان حرم بیان کرد و افزود: این خصیصه‌های مدافعان حرم باید در بین تمام جوانان کشورمان ترویج یابد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای پاسداشت از ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی دست یابیم .

شهید سروان محمدابراهیم توفیقیان اولین شهید مدافع حرم شهرستان اسفراین برای دفاع از حرم اهل بیت در تاریخ ۲۷/۱۰/۹۴ به کشور سوریه عزیمت شد و با از خود گذشتگی و ایثار سرانجام در عملیات آزادسازی منطقه نبل و الزهرا در تاریخ۱۳/۱۱/۹۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 انتهای پيام/

برچسب ها: مدافع حرم ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.