مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس؛

سیستان و بلوچستان پنجمین استان در جذب تعهدات خیران مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان پنجمین استان در جذب تعهدات خیران مدرسه‌ساز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا راشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اشاره به مشارکت خیران سیستان و بلوچستان در مدرسه‌سازی اظهار داشت: جایگاه استان سیستان و بلوچستان در مدرسه‌سازی خیر ساز در سال ۹۰ رتبه ۲۸ بوده که با تلاش و همت خیران، جایگاه سیستان و بلوچستان از رتبه ۲۸ به رتبه پنج کشوری ارتقا یافته است.

وی با بابیان این‌که بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار خیری به این استان تخصیص‌یافته که از این مبلغ ۷۰ میلیارد تومان جذب شده است، افزود: در جذب تعهدات خیرین از سراسر کشور، سیستان و بلوچستان بعد از استان‌های خوزستان، تهران، فارس و اصفهان در جایگاه پنجم قرار دارد، هم‌چنین رشد تعهدات خیرین بومی استان سیستان و بلوچستان نسبت به ۵ سال‌گذشته ۱۰ برابر شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بابیان اینکه سیستان و بلوچستان کمترین سرانه فضای آموزشی در کشور را دارد، تصریح کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور حدود ۵ ونیم متر است که این میانگین در استان سیستان و بلوچستان کمتر از ۳ متر است؛ بنابراین برای ارتقای این شاخص با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز از چهار سال قبل برای تشویق و تجلیل خیران به مدرسه‌سازی در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

راشکی اضافه کرد: علاوه‌بر اعتبارات خیری، در راستای پروژه عدالت آموزشی حدود ۶۰۰ میلیارد از سوی سازمان برنامه‌وبودجه به استان سیستان و بلوچستان برای نوسازی، تجهیز و ساخت مدارس در نقاط محروم و کم برخوردار استان، تخصیص‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین با توجه به کمبود فضا‌های آموزشی در استان به دستور مولوی عبدالحمید، در روستا‌ها ویل نقاطی که مدرسه وجود ندارد، مردم خانه‌ها و مساجد را با رعایت موازین شرعی جهت آموزش در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ع

جشنواره خیران مدرسه ساز در قصرقند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار