بهره برداری از 1719 پروژه توسط ریاست جمهوری در استان کرمان

در سفر هیات دولت به کرمان تعداد هزارو ۷۱۹ پروژه عمرانی و تولیدی در زیر بخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیورافتتاح شد.

بهره برداری از 1719 پروژه توسط ریاست جمهوری در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان کرمان از پهناورترین استانهای کشور و دارای بیشتری سطح زیر کشت باغات در کشور، در سالهای اخیر با بحران خشکسالی و کم آبی روبرو است.


وی افزود: در این سفر تعداد هزار و ۷۱۹ پروژه عمرانی و تولیدی در زیر بخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور و طرحهای باغبانی با اعتباری معادل 416 میلیارد تومان از محل منابع عمومی تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با اشتغالزایی ۳هزار و ۴۷۰ نفر در شمال و جنوب استان همزمان افتتاح و به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنان آغاز می شود.


وی با بیان اینکه از اول انقلاب تا پایان سال 92 مقدار ۸۹هزار هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده است و از سال 92 تا کنون ۵۸هزار هکتار که معادل 65 درصد نسبت به 36 سال اخیر رشدرا نشان می دهد، افزود: تعداد هزار و ۲۰ طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۱۶ هزار و ۲۵۶هکتار با اعتباری معادل 187 میلیارد تومان به بهره برداری میرسد که با افتتاح این پروژه ها سطح آبیاری تحت فشار اراضی زراعی و باغی در استان کرمان به ۱۴۷هزار هکتار افزایش می یابد.


حجتی خطاب به ریاست محترم جمهور گفت: برای استحضار در سفر دور اول جنابعالی به استان۳۴هزار هکتار آبیاری تحت فشار تعهد شد که 23 هزار آن اجرا و 11 هزار هکتار دیگر در دست اجرا است و برای این سفر نیز ۵۴هزار هکتار با اعتبار 600 میلیارد تومان پیش بینی شده است.


وی افزود: تعداد 14 واحد انواع سردخانه با ظرفیت 65000 تن نیز جهت نگهداری انواع محصولات کشاورزی نیزبه بهره برداری می‏رسد.


وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه کشت های محصولات گلخانه ای بعنوان یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی از برنامه های اجرایی این وزارت است گفت: در این سفر در سطح 140 هکتار گلخانه با ظرفیت تولید بیش از ۲۸هزار تن محصولات سبزی و صیفی و بیش از 700 هزار گل شاخه بریده به بهره برداری می رسند.


حجتی افزود: دو واحد صنایع فرآوری گلاب و عرقیات گیاهی و بسته بندی گیاهان دارویی با ظرفیت 2800 تن در شهرستان بردسیر افتتاح که با بهره برداری از این طرحها ظرفیت این نوع صنایع در استان به ۱۷۴هزار تن خواهد رسید.

 

انتهای پیام/س

 

سفر هیات دولت به کرمان تعداد هزار و ۷۱۹ پروژه عمرانی و تولیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار