گزارش رأی الیوم:

عربستان برای خروج از باتلاق یمن دست به دامن انگلیس شد!

رأی الیوم در گزارشی نوشت سعودی‌ها از لندن خواسته‌اند راه‌حلی راهبردی برای عربستان بیابد که بتواند این کشور را از باتلاق یمن نجات دهد.

تلاش عربستان برای خروج از باتلاق یمن در پی شکست‌های اخیر در نبرد‌های میدانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: رژیم سعودی در پی شکست‌های پیاپی و متحمل شدن تلفات سنگین در برابر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و ناکامی در دست‌یابی به اهدافش در تجاوز به این کشور که در آستانه ورود به چهارمین سال خود است، به دنبال دادن امتیاز در ازای یافتن راه حلی برای خروج از باتلاق یمن است.

این گزارش می‌افزاید عربستان سعودی به طور مستقیم از دولت انگلیس درخواست کمک کرده است. این رژیم از لندن خواسته است راه حل راهبردی برای ریاض بیابد که بتواند عربستان را از بحران پیچیده کنونی که برای آن در یمن اتفاق افتاده است نجات دهد. برخی منابع آگاه به رأی الیوم گفتند انگلیس نیز تلاش‌های خود را برای ارائه طرحی به منظور پایان دادن به بحران در یمن آغاز کرده است. این منابع همچنین افزودند: تلاش‌های لندن پس از اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از انگلیس خواست ریاض را در خروج از بحران کنونی یمن کمک کند، افزایش یافته است.

بن سلمان درخواست خود را این گونه مطرح کرده است که عربستان می خواهد به درگیری‌های یمن پایان دهد و مرحله‌ای از انتقال سیاسی که بر آن توافق حاصل شود به اجرا در آید. ظاهرا برخی شخصیت‌های سیاسی انگلیس موظف شده اند با گروه الحوثی (جنبش انصار الله یمن) و فرماندهان این گروه تماس‌هایی برقرار کنند. بنابراین انتظار می رود انگلیس برای داشتن نقشی در یمن که به بحران این کشور پایان دهد، اقدام کند. پس از تماس های رسمی و در خواست‌های مستقیم ولیعهد سعودی از لندن، مقامات انگلیسی درصدد ارائه طرحی در این باره هستند. محمد بن سلمان به یکی از مسئولان انگلیسی گفته است که ریاض تمایل دارد از باتلاق یمن خارج شود.

 یک دیپلمات خارجی که در گفتگو با رأی الیوم پرده از این تلاش سعودی برداشت، گفت عربستان آمادگی دارد امتیازاتی دردناک در موضوع یمن به طرف مقابل تقدیم کند؛ تا از نظر امنیتی برای خود گریزگاهی بیابد ... هنوز نوع این امتیازاتی که طرف سعودی حاضر است بدهد مشخص نشده است؛ اما سفر عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان به انگلیس ارتباط مستقیمی با این پرونده داشته است.

 منابع سیاسی احتمال می دهند عربستان به دنبال راهی برای خروج از باتلاق یمن است که خسارات کمتری به همراه داشته باشد. این در حالی است که مقامات سعودی به این باور رسیده اند که آمریکا مواضع متغیری دارد و از راهبرد مشخصی پیروی نمی کند؛ بلکه از شرایط انسانی ناگوار و بحرانی در یمن به سبب عملیات نظامی عربستان سعودی در این کشور زیاد انتقاد می کند. از این رو دیپلماسی انگلیس می تواند راه حل بهتری برای عربستان به همراه داشته باشد.

 

انتهای پیام/

تلاش عربستان برای خروج از باتلاق یمن در پی شکست‌های اخیر در نبرد‌های میدانی

برچسب ها: عربستان ، یمن ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
انگلیس نژاد پرست
آخرین اخبار