در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پاسخ مقام معظم رهبری به شرح تاریخ های متعدد برای شهادت حضرت زهرا (س)

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: رهبر انقلاب درباره تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا (س) فرمودند که «خدا میخواست مردم از مادر ما خیلی یاد کنند.»

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی سخنران و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه اول، گفت: از جانگذارترین مصائب تاریخ صدر اسلام، شهادت جانسوز وارث رسول خدا (ص) و تنها بازمانده آن حضرت وجود مکرم و معظم صدیقه الطاهره (س) است. پیامبر اکرم بارها در خطابه های متعدد سفارش حضرت زهرا (س) را به اُمت فرموده بودند و اصولا روش و برخورد رسول خدا (ص) با صدیقه طاهره (س)  کاملا استثنایی بود. هنگامی پیامبر اکرم (ص) این حقیقت را که فاطمه زهرا (س) یک زن معمولی نیست، را  می خواستند در جامعه تبلیغ کنند، بیان کردند : «فاطمه بین نساء العالمین، اولین و آخرین است.» به همین دلیل پیامبر اکرم (ص) از دستبوسی گرفته تا بخشش فدک به وجود مبارک آن بزرگوار، رفتارهای بسیار اختصاصی و ویژه ای با حضرت فاطمه (س) که نشان دهنده جایگاه اصیل و بی بدیل حضرت فاطمه (س) بود، داشتند.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه بعد از رحلت جانگذار پیامبر اکرم (ص)، حضرت زهرا (س) از سمت مردم زمانه خود مورد بی مهری قرار گرفتند؛ اما حضرت صدیقه طاهره (س) با تمام وجود خط پیامبر اکرم (ص) را طی کردند و در راستای اهداف بلند و آسمانی آن پیامبر، قیام فرمودند. حضرت زهرا (س) نظرشان آن بود که همان منش و راه پیامبر (ص) باید ادامه پیدا کند. البته خیلی از حاکمان آن زمان احساس مسئولیت شدید و بی سابقه را در حضرت فاطمه (س) را برنتافتند و نتوانستند ایشان را تحمل کنند.

همچنین این سخنران و کارشناس مذهبی بیان کرد: به همین دلیل وجود مبارک حضرت زهرا (س) برای رساندن صدای اعتراض خودشان شبانه از دنیا رفتند و شبانه غسل داده شدند و شبانه هم دفن شدند واعتراض خودشان را علی الابد به گوش نسل های آینده اسلامی رساندند. به همین سبب است که تاریخ وفات آن بزرگوار خیلی دقیق در متون تاریخی ما روشن نیست. چراکه حدود 5 تاریخ مختلف برای وفات حضرت صدیقه الکبری(س) در تاریخ ما نقل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در پایان افزود: من خودم زمانی که محضر مبارک مقام معظم رهبری بودم. کسی از آقا سوال کرد که آقا تاریخ دقیق شهادت مادر بزرگوارتان حضرت زهرا (س) چه زمانی است؟ و حضرت آقا در جوابی بسیار حکیمانه و جانانه ای، فرمودند : «خدا میخواست مردم از مادر ما خیلی یاد کنند.» ما باید همه همت کنیم تا مراتب عزاداری و فضائل فاطمی که زمین و زمان به آن ارادت دارد، را مورد تذکر مفسرین و مولفین قرار دهیم. و انشا الله که بتوانیم ذره ای از اقیانوس بیکران مکارم و مراتب حضرت صدیقه (س) را برای عموم مردم نقل کنیم.  

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.