قرارداد ۶/۶ میلیارد دلاری پنتاگون با بوئینگ برای مقابله با ایران و کره شمالی

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است قرارداد خود با بوئینگ را به منظور ادامه مدیریت برنامه دفاع موشکی واشنگتن تمدید کرده است.

قرارداد ۶/۶ میلیارد دلاری پنتاگون با بوئینگ برای مقابله با ایران و کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به دلیل نیاز به تکمیل برنامه دفاع موشکی آمریکا برای متوقف کردن موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی و ایران، قراردادی 6.56 میلیارد دلاری با شرکت بوئینگ امضا کرده است.

این قرارداد که روز چهارشنبه اخبار آن منتشر شد، نقش مدیریتی شرکت بوئینگ در برنامه دفاع موشکی آمریکا را 6 سال دیگر (تا سال 2023) تمدید کرد و به این ترتیب، مبلغ کل قرارداد با بوئینگ را به 12.6 میلیارد دلار رساند. در این قرارداد، به افزودن 20 شناساگر زمینی به 44 شناساگر که هم اکنون در ایالت‌های کالیفرنیا و آلاسکا مستقر هستند، اشاره شده است.

کره شمالی گفته است تولید یک کلاهک هسته‌ای و یک موشک که قابلیت هدف قراردادن خاک آمریکا را داشته باشد، تکمیل کند.

بوئینگ به عنوان بزرگترین طرف قرارداد برنامه موشکی وزارت دفاع آمریکا، ساخت سریع یک میدان موشکی در آلاسکا و نیز چند شناساگر را بر عهده دارد. علاوه بر این، بوئینگ مسئولیت نظارت بر توسعه یک سلاح ارتقا یافته، موسوم به «وسیله نقلیه کُشنده بازطراحی شده» را دارد.

بلومبرگ در این خبر مدعی شده است در حالی که برنامه هسته‌ای کره شمالی بزرگترین تهدید برای آمریکا به شمار می‌رود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تعهد کرده است به بهانه ادامه برنامه موشکی ایران، تحریم‌هایی جدید علیه تهران وضع کند. این در حالیست که ایران اعلام کرده است قصد تولید تسلیحات هسته‌ای را ندارد.

گفتنی است تمدید قرارداد پنتاگون با شرکت بوئینگ برای ساخت موشک‌های رهگیر جدید یک روز پس از آن صورت گرفت که سامانه پدافند موشکی آمریکا در هدف قرار دادن یک موشک متعلق به دشمن فرضی در هاوایی با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

 قرارداد پنتاگون و بوئینگ برای ساخت موشک‌های رهگیر جدید

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
هه هه هه
نگران نباش آقازاده ها حالشون خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا یی ها مگه در خواب ببینند با ایران بتوانند مقابله کنند
آخرین اخبار