رئیس انجمن جراحی زانو مطرح کرد؛

کنترل هزینه‌های جراحی‌های زانو در کشور/ نقش دستگاه‌های بدن سازی در لاغری

رازی نقش دستگاه‌های بدن سازی در لاغری افراد را تشریح کرد.

رئیس انجمن جراحی زانو مطرح کرد؛به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رازی رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی در نشست خبری پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحی که امروز برگزار شد، اظهار کرد: با رایگان شدن خدمات بهداشتی و درمانی در طرح تحول نظام سلامت  مراجعه بیماران به بیمارستان های دولتی به دلیل رایگان شدن خدمات درمانی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروزه وزارت بهداشت در طرحی در حوزه جراحی زانو و ارتوپدی اقدام به کنترل هزینه‌ها و تعداد عمل‌های جراحی کرده است، افزود: انجام ورزش بر روی تردمیل در صورتی که دستگاه ورزشی از استانداردهای لازم برخوردار باشد، هیچگونه مشکلی برای افراد ایجاد نمی کند.

رازی اظهار کرد: به دلیل سرد بودن هوا و یا آلودگی محیط افراد دیگر توانایی انجام ورزش و تحرک بدنی در محیط باز را ندارند، به همین دلیل دستگاه‌هایی مانند تردمیل کمک بزرگی در ایجاد تحرک و لاغر شدن افراد می کند.

رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ادامه داد: اگر ما از وسایلی مانند تردمیل ایراد بگیریم دیگر قادر نیستیم، تحرک بدنی لازم و خوبی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: ارتوپدی یکی از رشته های هزینه‌بر جامعه بوده که کشورهای پیشرفته برای جلوگیری از هزینه تحمیلی به حوزه سلامت بیشتر به سمت پیشگیری و کاهش تصادفات، همچنین کم کردن حوادث غیر مترقبه می‌روند.

رازی عنوان کرد: در سیستم بهداشت و درمان دولت‌ها باید تسهیلات رایگان یا قیمت پایین در اختیار افراد قرار دهند، به طوری که با اجرای طرح تحول سلامت در کشور، لوازم تجهیزات پزشکی به بیماران به وسیله بیمارستان تأمین و سبب تحمیل هزینه به حوزه سلامت شده است.

رئیس انجمن زانو با بیان اینکه در طرح تحول بار زیادی به بیمارستان‌های دولتی تحمیل شده است، افزود: اختلال مالی به دلیل تأخیر در بدهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایجاد شده است.

وی افزود: در برخی از مراکز غیر استاندارد نیز عمل‌های جراحی زانو انجام می‌شود که خوشبختانه وزارت بهداشت اقدام به ساماندهی اینگونه مراکز و کنترل هزینه و همچنین تعداد عمل‌های زانو کرده است.

 ارائه 21 مقاله به صورت سخنرانی در کنگره زانو و آسیب‌های ورزشی

در ادامه مراسم حمیدرضا یزدی دبیر علمی کنگره جراحی زانو، آرتروزکپی و آسیب‌های ورزشی گفت: کنگره جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی هر2 سال یک بار برگزار می‌شود و در پنجمین کنگره انجمن جراحی زانو بحث‌های تعویض مفصل زانو، آسیب‌های ورزشی زانو و جراحی زانو انجام می‌شود که در این دوره 30 سخنران خارجی از کشورهای اروپایی، آمریکا و آسیا شرکت دارند.

یزدی عنوان کرد: در پنجمین کنگره زانو، آرتروسکوپی متخصصانی از کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، بلژیک، ایتالیا، آلمان، اتریش، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، قطر و امارات شرکت دارند.

وی در خصوص شایع بودن آسیب مفصل زانو در کشورهای مختلف، تأکید کرد: جراحی زانو یکی از شایع‌ترین عمل‌های جراحی در دنیا و از جمله ایران محسوب می‌شود، به طوریکه آسیب زانو و جراحی این عضو در کشورمان به دلیل آسیب‌های ورزشی و دیگر مسائل رتبه اول را دارد.

دبیر علمی کنگره جراحی زانو، آرتروزکپی و آسیب‌های ورزشی در خصوص تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه انجمن زانو اظهار کرد: 70 مقاله به پنجمین کنگره زانو، آرتروسکوپی ارسال شده است که از این تعداد 21 مقاله به صورت سخنرانی و 40 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: پزشکان متخصص در زمینه جراحی زانو در بسیاری از کنگره‌های بین‌المللی حضوری فعال دارند و مقالات خوبی در زمینه جراحی زانو داده‌اند.

یزدی گفت: راه رفتن بر روی تردمیل در سطوح شیبدار به خاطر نیرویی که در خلاف جهت حرکت ورزشکاران ایجاد می‌شود ممکن است باعث درد بیشتر زانو در بیماران شود.

دوچرخه سواری آسیب جدی به زانو نمی‌گذارد

در ادامه مراسم امین مرادی بازرس انجمن جراحی زانو گفت: ورزش دوچرخه سواری به صورت مستقیم به زانو اثر منفی نمی گذارد، بلکه ممکن است باعث آسیب به رباط صلیبی شود.

وی ادامه داد: دوچرخه سواری در سطح‌های شیبدار باعث فشار بر روی کمر و زانوی افراد می‌شود ولی در کل ورزش خوبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار