هلاکت یکی از فرماندهان القاعده در شمال آفریقا

نظامیان ارتش الجزایر یک مسئول بلند پایه شبکه تروریستی القاعده را در منطقه مغرب عربی به هلاکت رساندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نظامیان ارتش الجزایر یک مسئول بلند پایه شبکه تروریستی القاعده را در منطقه مغرب عربی به هلاکت رساندند.

بر این اساس، منابع آگاه در این باره گفتند عادل صغیری ملقب به هشام أبو رواحة که به عنوان مسئول تبلیغاتی شاخه گروه تروریستی القاعده در مغرب عربی فعالیت می کرد، در عملیات ارتش الجزایر در شمال شرقی این کشور کشته شد.

ارتش الجزایر نیز اعلام کرد روز سه شنبه دو تروریستی خطرناک را در عملیاتی نظامی در یکی از بخشهای منطقه جیجل در چهارصد کیلومتری شرق الجزیره به هلاکت رسانده است.

به گفته مسئولان وزارت دفاع الجزایر یکی از این دو نفر عادل صغیری، مسئول تبلیغات شاخه القاعده در مغرب عربی بوده است. این عضو برجسته القاعده همچنین مسئول موسسه اندلس بود که بیانیه ها و فیلم‌های ویدئویی شاخه القاعده در مغرب عربی و ساحل آفریقا را منتشر می کند.

منطقه مغرب عربی و ساحل آفریقا در سالهای اخیر به علت چالشهای امنیتی متعدد به ویژه بحران شمال مالی و همچنین مناقشه مسلحانه لیبی پیوسته هدف حملات گروه‌های افراط گرا و تروریست از جمله بوکو حرام یا شاخه القاعده بوده است. این حملات صدها کشته در میان نظامیان و غیرنظامیان منطقه بر جای گذاشته و صدها هزار نفر را آواره کرده است.

دو همسایه الجزایر یعنی لیبی و مالی در سالهای اخیر با ناامنی و خشونتهای مسلحانه ناشی از فعالیت گروههای مسلح افراط گرا روبرو بوده اند اما الجزایر فعلا از این خشونتها و ناامنی ها در امان مانده است. با این حال مقامات این کشور پیوسته بر هوشیاری و آمادگی نیروهای مسلح خود برای مقابله با حملات و تهدیدهای احتمالی گروههای افراط گرا از لیبی و مالی تاکید می کنند.

انتهای پیام/

ارتش الجزایر یک مقام القاعده را به هلاکت رساند

برچسب ها: القاعده ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار