سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت؛

اعزام روزانه ۶هزار زائر به عتبات عالیات در نوروز ۹۷/آغاز پیش ثبت نام نوروزی عتبات از 12 بهمن

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت از هفتم تا دوازدهم بهمن ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

بسته خبری حج و زیارت///بيمه و درمان رایگان زائران اربعين در سال ۹۷ در انتظار موافقت مجلس/اعزام روزانه ۶هزار زائر به عتبات عالیات در نوروز ۹۷/تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر دفاع از حقوق زائربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه  به آن می پردازیم.

 

اعزام روزانه ۶هزار زائر به عتبات عالیات در نوروز ۹۷

مرتضی آقایی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات گفت: در نوروز سال ۹۷ روزانه 6 هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی در ادامه در تشریح جزئیات آمار زائرانی که در نوروز سال ۹۷ به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، تصریح کرد: به طور متوسط روزانه ۶ هزار زائر از سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

 

آغاز پیش ثبت نام نوروزی عتبات از 12 بهمن

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای اعلام کرد: پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات از پنجشنبه این هفته آغاز می شود.

در متن اطلاعیه این سازمان آمده است: مشتاقان زیارت عتبات عالیات برای اعزام های 23 اسفند 96 لغایت 20‏‏ اردیبهشت 97 می توانند از روز پنجشنبه 12 بهمن با مراجعه به سامانه www.atabat.org.ir برای پیش ثبت نام سفرهای عتبات این دوره اقدام کنند.

این پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 12 بهمن آغاز خواهد شد و تا ساعت 16 روز یکشنبه 22 بهمن ادامه خواهد داشت.

 

بيمه و درمان رایگان زائران اربعين در سال ۹۷ در انتظار موافقت مجلس

مرتضی آقایی سرپرست دفتر برنامه‌ريزی و نظارت بر امور عتبات عاليات گفت: برای هرچه با شكوه تر برگزار شدن كنگره بزرگ اربعين حسينی و در راستای تسهيل در سفر زائران، پيشنهادی را تقديم نمايندگان مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم كه درصورت تأمين منابع و تصويب آن، تمام هزينه های بيمه وخدمات درمانی زائران اربعين سيدالشهدا(ع) توسط دولت پرداخت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ستاد عتبات عالیات تلاش می کند که در صورت اعلام موافقت مجلس شورای اسلامی، زائران اربعین در سال ۹۷، هيچگونه وجهی را بابت بیمه و خدمات درمانی پرداخت نکنند.

 

تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر دفاع از حقوق زائر

حجت الاسلام والمسلمین سید علی  قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تکرار شدن برخی مشکلات در حوزه عتبات، از مجموعه دست اندرکاران حوزه حج و زیارت درخواست کرد تا در اسرع وقت مشکلات این حوزه را برطرف کرده و نسبت به حقوق زائران حساس باشند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از راهکار‌های مناسب برای صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها تاکید کرد و گفت: سیاست سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در حوزه حج، درآمدزایی نیست.

 

ضرورت توجه کارگزاران زیارتی به ویزای زائران عتبات عالیات پس از دریافت

مرتضی آقایی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات گفت: مدیران راهنمای گروه‌های اعزامی به عتبات عالیات، گذرنامه دریافتی زائران خود را با دقت بررسی‌ کنند که از سفر باز نمانند.

وی اظهار کرد: برای همه زائران عتبات عالیات که در قالب گروه‌های مختلف با مدیریت مدیران اعزامی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، ویزای انفرادی صادر می‌شود.

آقایی تصریح کرد: طی روزهای اخیر در تعدادی از ویزاهای صادر شده برای زائران، درج نشدن مهر سفارت، آن‌ها را دچار مشکل کرده است و همچنین برخی از افراد نیز به دلیل مخدوش بودن ویزاها به مشکل برخورد کرده‌اند و از سفر به عتبات عالیات باز مانده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار