ورود مشتقات نفتی به تاسیسات آبرسانی / آلودگی آب ۴۳ روستا

مدیر امور آبفا روستایی اهواز از ورود مشتقات نفتی به تأسیسات آبرسانی شهدای جهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اهواز،محمدرضا پور رکنی،  مدیر امور آبفا روستایی شهرستان اهواز گفت: ورود مشتقات نفتی به تأسیسات آبرسانی شهدای جهاد باعث آلودگی ۴۳ روستای تحت پوشش این تاسیسات شده که توسط 4 اکیپ تعمیرات و نگهداری امور آبفاروستایی شهرستان اهواز مهار و تخلیه شد.

وی افزود: پس از مشاهده آلودگی ها و بوی بد به وجود آمده در آب، تاسیسات و پمپاژ آب خاموش شد و چهار اکیپ تعمیرات و نگهداری برای بررسی مشکل بوجود آمده کار خود را آغاز کردند که پس از کنکاش های به عمل آمده، ماده سیاه رنگ در قسمتی از رودخانه کشف شد که مشتقات نفتی تخلیه شده در آب بود.

مدیر امور آبفا روستایی اهواز گفت: 3 لاگن ۵۰ هزار متر مکعبی در تاسیسات شهدای جهاد وجود دارد که آب ذخیره شده در آن ها دچار آلودگی ناشی از مشتقات نفتی بود و همان آب وارد فیلترها و سایر مخازن نیز شده بود. به همین سبب ظرف ۷۲ ساعت و بصورت شبانه روزی کلیه لاگن ها، خطوط انتقال و شبکه های داخلی تخلیه شدند تا آلودگی بوجود آمده از بین برود.

پور رکنی ادامه داد: در این ۷۲ ساعت و پس از آزمایشات لازم و جلب اطمینان کافی از کیفیت آب، عملیات آبگیری در یکی از لاگن ها آغاز و آب در مدار قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلال مجدد در آبرسانی به روستاهای تحت پوشش تاسیسات شهدای جهاد بدلیل قطعی برق گفت: با توجه به شستشوی مقره ها توسط سازمان برق، برای ساعاتی امکان پمپاژ آب وجود نداشت ولی در حال حاضر شرایط عادی است و آب میان اهالی روستایی در حال توزیع است.

انتهای پیام/م

مواد نفتی وارد آب شرب ۴۳ روستای مسیر کارون شد

برچسب ها: بحران آب ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.