معاون اداره‌کل میراث فرهنگی ؛

افتتاح ۱۵ واحد بوم گردی در دهه فجر در سیستان و بلوچستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ واحد بوم گردی در دهه فجر در سیستان و بلوچستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

افتتاح ۱۵ واحد بوم گردی در دهه فجر در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با هدف بازگشت روستاییان به روستا، بهبود معیشت مردم و ایجاد اشتغال پایدار در دهه فجر امسال ۱۵ واحد بوم‌گردی در روستا‌های مختلف استان افتتاح می‌شود.

میرحسنی  افزود: با توجه به ظرفیت‌های ویژه سیستان و بلوچستان در زمینه بوم‌گردی و وجود مناطق روستایی گسترده، برای احداث این اقامتگاه‌ها، برنامه‌ای را تدوین کردیم تا سال ۱۴۰۰، تعداد این اقامتگاه‌ها در سطح روستا‌هایی که در محور‌ها و مسیر‌های گردشگری استان واقع هستند و همچنین در روستا‌ها و مناطق نمونه گردشگری افزایش یابد.

این مسئول پرداخت وام با بهره کم و ارائه مجوز احداث و تجهیز در کم‌ترین زمان را از عوامل ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران دانست و افزود: شرایط مذکور سرمایه گذاران و بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش سوق داده است و این امر یکی از دلایل رشد تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سیستان و بلوچستان می‌باشد.

میرحسینی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند به توسعه این شاخه از گردشگری کمک کنند تا بتوانیم با هدف توسعه پایدار گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی سیستان و بلوچستان به‌گونه طراحی و اجرا شود که هم گردشگران از سکونت در آن لذت ببرند و هم با فرهنگ، هویت و آداب و رسوم مردم آشنا شوند که البته این موضوع نیاز به فرهنگ سازی، گفتمان سازی، تبلیغ و معرفی هدفمند و تخصصی دارد.

انتهای پیام/ع

چندین  واحد بوم گردی در دهه فجرافتتاح میشود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار