به مناسبت دهه فجر؛

افتتاح بیش از یک هزار و پانصد پروژه در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت:امسال پروژه‌های دهه فجر حدود ۱۱ برابر نسبت به اعتبار پروژه‌های بهره برداری شده در دهه فجر پارسال رشد دارد.

افتتاح بیش از یک هزار و پانصد پروژه در دهه فجر در خراسان رضوی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رشیدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت افتتاح طرح‌های دهه فجر افزود:صنعت بیشترین طرح‌ها را مربوط به فصل ارتباطات و مخابرات به تعداد ۲۲ طرح در قالب بیش از دو هزار زیرپروژه مخابراتی با اعتبار ۶ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال است که این تعداد نسبت به دهه فجر پارسال رشد ۱۷۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به پروژه‌های بخش محرومیت که شامل ۲۲۸ مورد است،گفت:: کمک به احداث چهار هزار و ۶۶۷ واحد و مقاوم سازی مسکن روستایی و همچنین طرح‌های اشتغالزایی توسط دستگاه‌های اجرایی مانند کمیته امداد امام (ره) و بنیاد مسکن و بهزیستی با یک هزار و ۶۴۳ پروژه است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در بخش کشاورزی و منابع طبیعی هم با ۲۱۶ پروژه اعتبار هزینه شده یک هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال، مسکن مهر یک هزار و ۳۰۴ واحد و اعتبار ۷۸۳ میلیارد ریال، فصل انرژی با ۲۱۴ پروژه و اعتبار یک هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال بهره برداری می‌شود.


رشیدیان با بیان اینکه در بخش توسعه روستایی هم ۲۶۰ پروژه با اعتبار ۲۴۱ پروژه آماده بهره برداری و افتتاح است، افزود:از این پروژه‌ها ۳۴ مورد با مجموع اعتبار هزینه شده ۳۱ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال پروژه‌های سطح یک هستند که در واقع طرح‌های بزرگ و مهم محسوب می‌شوند و اعتبار هزینه شده برای آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون حجم پروژه‌های تکمیل شده و افتتاحی اعم از هفته دولت، سفر رئیس جمهوری در دی ماه و نیز طی ایام دهه فجر در مجموع سه هزار و ۴۱۶ مورد می‌باشد، گفت:مجموع اعتبار ریالی صرف شده برای این طرح‌ها نیز ۷۵ هزار و ۶۶ میلیارد ریال می‌باشد که برای عمران و آبادانی استان به انجام رسیده و بهره برداری شده و می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شهری که در این ایام توسط شهرداری استان و مشهد مقدس بهره برداری می‌شود ۱۹۵ پروژه با اعتبار هزینه شده یک هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال آماده شده است، گفت: پروژه‌های فصل بهداشت و درمان هم در سطح ۵ دانشگاه علوم پزشکی در استان ۷۵ مورد با اعتبار ۵۹۴ میلیارد ریال، فصل جاده‌ای ۱۷ پروژه راه روستایی و شهری با اعتبار ۳۲۶ میلیارد ریال و فصل آموزش هم ۷۴ پروژه با اعتبار صرف شده ۳۶۶ میلیارد ریال می‌باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: از نظر تعدادی، دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان با ۸۴ پروژه دارای بیشترین تعداد طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها در این ایام آغاز می‌شود.
 
 
 
استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح طرح اقتصادی در استان داریم که نقش موثری در تولید و صادرات خواهد داشت که امیدواریم شاهد افتتاح آن باشیم تصریح کرد: در زمینه صادرات ۱۱ درصد رشد داشته ایم که بیشتین صادرات به کشور‌های اوکراین، کشور‌های آفریقایی، ساحل عاج بوده است.

رشیدیان به جایزه علمی رضوی هم  اشاره ای کرد و گفت:جایزه علمی رضوی با حضور دانشمندان و فرهیختگان در سطح استان برگزار کنیم و در مراحل بعد در سطح کشور‌های اسلامی که به یک جایزه بین المللی تبدیل شود.
 
وی افزود باید دانشمندان را بزرگ شمرد وباید آنان را تکریم و تقدیرکرد، زیرا هم مردم با این دانشمندان آشنا شوند و ما در استان فریختگانی در زمینه رمان نویسی، داستان نویسی، ادبیات که باید از ظرفیت آنان استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۸ و نیم درصد تسهیلات در ۹ ماه امسال در استان افزایش داشته ایم، افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۵ میلیارد و هفتصد و ۵۶ میلیارد تومان بانک‌ها تسهیلات پرداخت کرده اند که در حوزه صنعت و معدن چهارصد و ۷۵ میلیارد تومان، در حوزه مسکن و خدمات یک هزار و ۳۰۸ میلیارد تومان ... پرداخت شده است.
 

۱۲ نفر در تخریب‌ها و اغتشاشات مشهد دستگیر شده اند


رشیدیان در ادامه این نشست در باره اغتشاشالت اخیر گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر از افراد که در تخریب‌ها و اغتشاشات مشهد دستگیر شده اند و پرونده آنان در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
 
وی افزود: اعتراض و نقد حق مردم است و باید در فضا و چهارچوب قانون آنرا بیان کند و مرز بین اعتراض و اغتشاش وجود دارد که باید مورد توجه قرارگیردو مردم باید مشکلاتشان و دغدغه هایشان را در چهارچوب قانون بیان کنند.


انتهای پیام// ف. غ
 

نشست خبری استاندار خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر

برچسب ها: دهه فجر ، آشوب 96
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.