بررسی وضعیت سد خروسان ازنا برای تبدیل به تالاب

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا از انجام بررسی‌های زیست محیطی سد خروسان جهت تبدیل و ارتقاء سطح به تالاب در آستانه روز جهانی تالاب‌ها خبر داد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ منصور درویشی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا گفت: «سد خروسان» با وسعتی حدود ۱۲ هکتار در بخش جاپلق با مرکزیت شهر ازنا و با فاصله ۳۷ کیلومتری این شهر و در ۴ کیلومتری روستای خروسان واقع شده که در سال ۱۳۷۱ جهت مصارف کشاورزی به صورت سد خاکی توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ازنا به بهره‌برداری کامل رسید.

بررسی وضعیت سد خروسان ازنا برای تبدیل به تالاب

وی افزود: به علت موقعیت جغرافیایی مناسب و شرایط اقلیمی مساعد، این سد سالانه پذیرای تعداد بسیاری از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده که همین امر سبب شد تا اطلاعات زیست محیطی لازم جهت ارتقاء سطح به تالاب، توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، حفاظت محیط زیست ازنا و با همکاری تشکل زیست محیطی اوج سبز جمع آوری و پس از طی مراحل اداری و اخذ استعلامات مربوطه در شهرستان جهت ثبت به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی گردید.

بررسی وضعیت سد خروسان ازنا برای تبدیل به تالاب

درویشی گفت: این سد محل مناسبی برای استراحت، تغذیه و تولید مثل پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده که در نتیجه همین موضوع ظرفیت بالقوه‌ای در این منطقه برای طبیعت گردی، گردشگری، تفرج، آموزش و تحقیقات زیست محیطی ایجاد شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا افزود: وجود بیش از ۷۵ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی با جمعیت مناسب در سد خروسان لزوم ارتقاء سطح آن را به تالاب دو چندان می‌سازد.

انتهای پیام/د

بررسی وضعیت زیست محیطی سد خروسان ازنا جهت تبدیل به تالاب

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.