اعلام آمادگی چک برای افزایش نظامیان خود در افغانستان

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در دفتر کارش در قصر سپیدار با خانم «کارله سلکتووه»، وزیر دفاع چک دیدار کرد.

اعلام آمادگی چک برای افزایش نظامیان خود در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در دفتر کارش در قصر سپیدار با خانم «کارله سلکتووه»، وزیر دفاع چک دیدار کرد.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در این دیدار، سفر وزیر دفاع چک در شرایط کنونی به کابل را نشان دهندۀ تعهد این کشور به همکاری با افغانستان عنوان کرد.

عبدالله عبدالله، روابط افغانستان و چک را تاریخی و دیرینه خواند و گفت که کشور شما در افغانستان جایگاه ویژه ای دارد.

رئیس اجرائی افغانستان دربارۀ اوضاع امنیتی افغانستان صحبت کرد و گفت که مردم ما در حال جنگ با گروه‌های تروریستی منطقه ای و جهانی هستند و در مبارزه با این گروه‌ها قربانی داده‌اند.

عبدالله عبدالله افزود که مراکز و پایگاه‌های همۀ تروریست‌هایی که در افغانستان می‌جنگند در خاک پاکستان قرار دارد.

سپس وزیر دفاع چک ضمن تسلیت بابت حوادث پیشین در کابل و ولایات این کشور گفت که آمده‌اند تا تعهد دوامدارشان را به حمایت از مردم و دولت افغانستان اعلام بدارند.

خانم کارله سلکتووه، آماده‌گی کشورش را برای آموزش خلبان های افغانستان ابراز داشت و گفت که جمهوری چک آماده است که شمار سربازان‌شان را در افغانستان افزایش ببخشند.

او بر ادامۀ حضور کشورش در افغانستان تاکید کرد و گفت که نیروهای چک در افغانستان سرگرم آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هستند و این برنامه ادامه می‌یابد.

وزیر دفاع چک گفت که به تازگی به وزارت دفاع کشورش منصوب شده است و به دلیل جایگاه ویژه ای که افغانستان نزد آن‌ها دارد، به کابل سفر کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار