دیدار معاون وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات افغانستان در کابل

جان سولیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کابل شد و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد.

دیدار معاون وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات افغانستان در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جان سولیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کابل شد و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که آقای سولیوان در ارگ ریاست جمهوری با رهبران حکومت دیدار کرد.

در این دیدار، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، حملات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرده و گفته که تروریسم دشمن بشریت است و مبارزه صادقانه افغانستان با این پدیده، قابل ستایش می‌باشد.

در این دیدار همچنین در خصوص اصلاحات، پیشرفت‌های اقتصادی، حکومت‌داری ‌خوب، مبارزه با تروریسم منطقه ای و آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری آینده بحث و تبادل نظر شده است.

محمداشرف غنی و معاون وزیر امور خارجه امریکا، پیشرفت‌ها در تطبیق میثاق همکاری‌ها میان افغانستان و ایالات متحده امریکا را ارزنده خواندند و کار کمیته‌های مشترک را در اجرایی‌ساختن این میثاق مورد ستایش قرار دادند.

در این دیدار، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی نیز حضور داشتند.

معاون وزیر امور خارجه امریکا در حالی وارد کابل می‌شود که  دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به تازگی با اشاره به حملات تروریستی طالبان در افغانستان گفته است که با طالبان مذاکره نخواهد شد.

در همین حال ارگ ریاست جمهوری نیز اعلام کرده که پس از این صلح را در میدان های جنگ به دست خواهد آورد.

ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی نیز گفته که طالبان حاضر به مذاکره و گفتگو نیستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار