وصول ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت عرصه‌های طبیعی لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال درآمد حاصل از خسارت به عرصه‌های منابع طبیعی در لرستان وصول شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح های ملی و بر اساس آئین‌نامه اجرایی موضوع‌بند ب. ماده ۱۲ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، به‌منظور احیاء، بهسازی و توسعه عرصه‌های تخریب‌شده، مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال را به‌عنوان خسارات وارده به عرصه‌های منابع طبیعی ناشی از اجرای پروژه‌های عمومی و عمرانی از مجریان اخذ و به‌حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شد.

وی افزود: با توجه به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی بستر کار و فعالیت بخش عظیمی از پیکره اقتصادی، اجتماعی و خدماتی کشور است، عمده فعالیت‌های عمرانی با این منابع ارزشمند در تقابل است که باید به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی عنوان کرد: سازمان جنگل‌ها به‌عنوان متولی اصلی حفاظت از پوشش گیاهی و ذخایر ارزشمند اکولوژیک و حافظ آب‌وخاک کشور، بر اساس ضوابط قانونی مکلف است به‌گونه‌ای عمل کند تا درنتیجه اجرای طرح‌های عمومی و عمرانی، حداقل خسارات به عرصه‌های منابع طبیعی واردشده و در پی آن این خسارات در حداقل زمان ممکن جبران شود.

نجفی بیان کرد: انتظار می‌رود تا تمامی بخش‌های مرتبط و مجریان طرح‌ها، اعم از دولتی و خصوصی همکاری لازم را با این اداره کل به عمل‌آورده تا قبل از هرگونه تخریب یا ورود خسارات غیرقابل‌جبران، با دیدگاه کارشناسی تطابق یافته و هماهنگ شود.

انتهای پیام/د

۱۱۰ میلیارد ریال خسارت عرصه‌های طبیعی لرستان وصول شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار