سفیر روسیه دخالت مسکو در امور داخلی آمریکا را رد کرد

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا روز سه شنبه گفت مسکو برخلاف اظهارات مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، هیچ قصدی برای دخالت در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در سال ۲۰۱۸ ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا روز سه شنبه گفت مسکو برخلاف اظهارات مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، هیچ قصدی برای دخالت در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در سال ۲۰۱۸ ندارد.

آنتونوف گفت: «ما بیانیه پمپئو را بررسی کردیم و چیز جدیدی در صحبت‌های او ندیدیم. او همچنان ادعا‌هایی تکراری مطرح می‌کند بدون آنکه شواهدی برای اثبات آن‌ها ارائه بدهد. روسیه هیچ نفعی از دخالت در انتخابات آمریکا نخواهد برد و ما اصولا چنین قصدی نداریم.»

پمپئو روز دوشنبه در مصاحبه‌ای به شبکه بی. بی. سی گفت: روسیه احتمالا با روش‌هایی مشابه آنچه در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به کار گرفت سعی خواهد کرد در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ آمریکا نیز دخالت کند.

آنتونوف گفت: کمک کردن به دمکرات‌ها یا جمهوری خواهان در انتخابات پیش روی آمریکا هیچ معنایی برای روسیه ندارد چرا که روابط دوجانبه دو کشور در زمان هیچ یک از این دو حزب بهبود نیافته است.

وی گفت: «چرا ما بیا در این انتخابات به دمکرات‌ها کمک کنیم؟ این امر کمکی به بهبود روابط مسکو-واشنگتن نمی‌کند و در زمان حضور باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در قدرت نیز خود را نشان داد. چرا باید به جمهوری خواهان کمک کنیم؟ روابط مسکو - واشنگتن در دوره روسای جمهور جمهوری خواه بدتر شده است و حتی حالا در فهرست دشمنان آمریکا قرار گرفته است.»

آنتونوف تاکید کرد مسکو در امور داخلی دیگر کشور‌ها دخالت نمی‌کند و معتقد است شهروندان هر کشوری حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در ژانویه ۲۰۱۷ گزارشی در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور منتشر کردند و در حال حاضر چندین نهاد مختلف در آمریکا مشغول تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هستند.

انتهای پیام/

رد دخالت روسیه در امور داخلی آمریکا

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار