بیانیه پایانی کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در سوچی

نشست بین‌المللی گفتگوی ملی سوریه در سوچی روسیه با قرائت بیانیه‌ای پایان یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، بيانيه پايانی کنفرانس گفتگوی ملی سوريه در سوچی در چند بند و به شرح ذيل اعلام شد:

۱. پایبندی به یکپارچگی سوریه و استقلال و تمامیت ارضی آن.

۲. کوتاه آمدن از هیچ یک از مناطق سوریه و واگذاری آن جایز نیست و ملت سوریه به بازپس گیری منطقه اشغالی جولان با استفاده از تمام ابزار‌های قانونی پایبند است.

۳. ملت سوریه تنها مرجعی است که آینده کشورش را بر اساس ابزار‌های دموکراتیک و از طریق صندوق‌های اخذ رأی تعیین خواهد کرد.

۴. تمام اشکال و انواع تروریسم، افراط گرایی و فرقه گرایی محکوم است و باید به مبارزه با آن پایبند بود و دلایل انتشار آن بررسی شود.

۵. توافق بر سر تشکیل کمیته قانون اساسی که از هیئت دولت سوریه و طیف وسیع معارضان تشکیل شده باشد و وظیفه آن اصلاح قانون اساسی است.

۶. توافق بر سر تشکیل کمیته قانون اساسی برای تدوین اصلاح نامه قانون اساسی که بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت در ایجاد راه حل سیاسی سهیم است.

نشست گفتگوی ملی سوریه، پس از ۹ ساعت بحث و رایزنی فشرده نمایندگان گروه‌ها، احزاب و قومیت‌های مختلف سوری، در شهر ساحلی سوچی روسیه به کار خود پایان داد.

شرکت‌کنندگان در این نشست بر سر تشکیل کمیسیون تدوین قانون اساسی آینده سوریه، به عنوان یکی از اهداف مهم این نشست به توافق رسیدند و ۱۵۸ نفر از نمایندگان گروه‌ها، احزاب و‌قومیت‌های سوری برای عضویت در این کمیسیون انتخاب شدند.

انتهای پیام/

پایان نشست سوچی درباره سوریه

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار