مدیر کل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان:

بازسازی 65 درصدی مدارس استان

مدیر کل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان از بازسازی 65 درصد مدارس استان خبر داد.

بازسازی 65 درصدی مدارس استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرزاد تیموری مدیر کل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه همدان مدرسه کپری ندارد، گفت: فقط چند مدرسه به صورت سیار و چادری وجود دارد که مربوط به عشایر است.

وی تاکید کرد: نیاز به مدرسه‌سازی با توجه به رشد جمعیت در نظر گرفته می‌شود و بدین معنا که ما در برخی از مناطق نیاز به فضای آموزشی داریم در حالی که در برخی از مکان‌ها فضاهای مازاد آموزشی وجود دارد که عمدتاً مربوط به روستاهاست.

تیموری با بیان اینکه در برخی از روستاها با کاهش جمعیت و مهاجرت روبرو هستیم که سبب شده فضای آموزشی با چند کلاس خالی اداره شود، یادآور شد: در حاشیه شهرها نیاز به فضای آموزشی احساس می‌شود و باید به این مناطق توجه کرد.

 وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد افتتاح مدارس در بخش‌هایی بودیم که مسکن مهر در آن مناطق ساخته شده است، افزود: پروژه «مدرسه کوی مهر» را می‌توان از جمله موارد خواند که با هزینه‌ای بالغ بر 950 میلیون تومان با 15 کلاس درس ساخته شده و در دهه فجر به افتتاح رسمی می‌رسد.

وی با اشاره به  اقدامات صورت گرفته برای کودکان استثنایی همدان، گفت: رسیدگی و ساخت مدرسه استثنایی یکی از اولویت‌های اداره نوسازی مدارس است که از جمله‌ ان می‌توان به افتتاح مدرسه استثنایی اسدآباد، ملایر، لالجین و قروه درجزین اشاره کرد.

تیموری با بیان اینکه یکی از کلنگ‌زنی‌های امسال در دهه فجر مربوط به زمین مجتمع استثنایی همدان است، یادآور شد: این زمین با مساحتی بالغ بر 4 هزار متر مربع است که به نوعی ما را به ایده‌ها نزدیک می‌سازد.

وی در پایان با بیان اینکه 65 درصد از مدارس استان مقاوم‌سازی شدند، افزود: 35 درصد از مدارس نیازمند تخریب و بازسازی هستند که در این زمینه باید اعتبارات تأمین شود.

انتهای پیام/د.ا

65 درصد مدارس استان بازسازی شدند

برچسب ها: مدارس ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار