حرم «اباالفضل العباس(ع)» سیاه پوش شد+ تصاویر

آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) از سیاه پوش شدن صحن و رواق های عزیز زهرا(علیها السلام) در ایام سوگواری فاطمیه خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکة الکفیل، با فرارسیدن ایام فاطمیه، رواق ها و دیوارهای صحن اباالفضل العباس(علیه السلام) به مناسبت سالروز شهادت دختر نبی اکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت زهرا(عليها السلام) سیاه پوش شدند.

اندوه و غم بر آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) خیمه زده و پرچم های سیاه برافراشته شده است و پارچه نوشته های عزاداری بر داخل و خارج صحن شریف آویزان شده است و چراغ های قرمز برای احترام به این مناسبت دردناک و همدردی با پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت پیامبر (عليهم أفضل الصلاة والسلام) روشن شدند.

آستانه مقدس حضرت عباس(علیه السلام) به طور معمول هرساله برنامه سوگواری را به همین مناسبت آماده است که گفتگوهای دینی، برپایی مجالس سوگواری مخصوص از جمله این برنامه هاست.

آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) همچنین آمادگی خود را برای پذیرایی از کاروان های عزاداری داخل و خارج از شهر مقدس کربلای معلی را اعلام کرده است.

گفتنی است، تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(عليها السلام)وجود ندارد، به همین دلیل مومنان هرساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت ها اقدام می کنند و از آنجایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای درگذشت فاطمه زهرا وجود دارد، ایّام فاطمیّه یا ایام وفات فاطمه زهرا به فاصله بین این دو تاریخ یعنی ۱۳ جمادی‌الاول تا ۳ جمادی‌الثانی «سوگواری فاطمیه» اطلاق می شود.

حرم «اباالفضل العباس(ع)» سیاه پوش شد + عکس

حرم «اباالفضل العباس(ع)» سیاه پوش شد + عکس

حرم «اباالفضل العباس(ع)» سیاه پوش شد + عکس

حرم «اباالفضل العباس(ع)» سیاه پوش شد + عکس

منبع:خبرگزاری شبستان

انتهای پیام/

سیاه پوش شدن صحن و رواق های عزیز زهرا(علیها السلام) در ایام سوگواری فاطمیه

برچسب ها: احادیث ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۲ تير ۱۴۰۱
انشاالله یروزی میام بسوی حرف خدا کریم