مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

صدور ۸۸ رای قلع و قمع بنا در زمین‌های کشاورزی صادر شد

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی لرستان گفت: ۳۹۳ طرح تغییرکاربری غیرمجاز اراضی در استان طی ۹ ماهه نخست امسال شناسایی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  علی خادمی، با اشاره به اینکه هفتم بهمن سالروز تشکیل سازمان امور اراضی بوده، گفت: مهمترین وظیفه این سازمان حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی موجود است.

وی خاطرنشان کرد: لرستان دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی است که سازمان امور اراضی متولی نظم‌بخشیدن به اموراتی همچون تغییرکاربری اراضی، برخورد با متخلفین و همچنین ثبت و ساماندهی اسناد این اراضی است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه چهار منطقه از اهمیت حفظ اراضی برخوردار بوده، بیان داشت: حاشیه شهرها، حاشیه مناطق خوش آب‌وهوا، حاشیه روستا‌های بزرگ و حاشیه جاده‌های مواصلاتی چهار نقطه حساس حفظ کاربری هستند.

خادمی گفت: لرستان به دلیل داشتن نظارت بسیار نسبت به سایر استان‌ها در بحث تغییرکاربری اراضی دچار بحران جدی نیست.

این مسوول از تماس یک هزار و ۲۰۰ لرستانی با سامانه ۱۳۱ امور اراضی طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: ۶۸۳ تماس مربوط به دریافت مشاوره‌هایی همچون شرایط تشکیل پرونده و تغییرکاربری بوده و مابقی تماس‌ها در راستای اعلام تغییرکاربری‌های غیرمجاز بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۹۳ طرح تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده که به آن‌ها اخطارات لازم داده شد، از این تعداد ۹۷ طرح به اخطار‌ها توجه نکردند که به عنوان متهم به محاکم قضایی معرفی شدند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صدور ۸۸ رای قلع‌وقمع طی این ۹ ماهه امسال، افزود: بیشترین این رای‌ها در بحث خانه باغ‌ها، ویلا‌ها و حصارکشی در مناطقی همانند قلعه سنگی خرم‌آباد و روستا‌های بروجرد بوده است.

خادمی از واریز بیش از ۳ میلیارد ریال عوارض تغییر کاربری به حساب خزانه گفت و عنوان داشت: گفتنی است طی ۹ ماهه نخست امسال با تغییر کاربری ۱۱۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان موافقت به عمل آمد.

انتهای پیام/د

شناسایی ۳۹۳ طرح تغییرکاربری غیرمجاز اراضی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار