عدم ارائه تسهیلات و بسته‌های حمایتی برای بافت های فرسوده قم

عضو شورای شهر قم گفت: برای شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده و تاریخی عملاً هیچ‌ گونه تسهیلات و بسته‌های حمایتی صورت نگرفته است.

   به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛زین‌العابدین قراچورلو در سی و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد اظهار داشت: باید شرایطی را در زمینهٔ بافت‌های فرسوده در سطح شهر قم ایجاد کرد که زمینه سرمایه‌گذاری در آن‌ها به وجود آید.

وی با اشاره به اهمیت احترام به خواسته‌های عمومی شهروندان در قبال بافت‌های فرسوده افزود: مشکل اصلی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر قم این بوده که امروز درخواست و خواسته‌های مردمی تغییر کرده که در این‌ بین باید به نظر مردم احترام گذاشته و هم‌زمان نیز طرح‌ها و برنامه‌های موردنظر را اجرا کرد.

عضو شورای شهر قم با انتقاد از عدم ارائه تسهیلات و بسته‌های حمایتی از ساکنان بافت‌های فرسوده شهری گفت: برای شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده و تاریخی عملاً هیچ‌ گونه تسهیلات و بسته‌های حمایتی صورت نگرفته است.

قراچورلو تعداد گسترده مردم ساکن بافت‌های فرسوده شهر قم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بیش از 30 درصد جمعیت شهر قم در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کند که آماری بسیار نگران‌کننده بوده که باید تدبیر دقیقی برای این مقدار بافت وسیع فرسوده صورت گیرد.

وی معضلات و تنوع فرهنگی و قشری را یکی دیگر از مهم‌ترین موجود در بافت‌های فرسوده شهر قم دانست و عنوان کرد: تغییرات فرهنگی و جمعیتی موجود در بافت‌های فرسوده بسیار خطرناک و مشکل‌آفرین می‌تواند باشد چرا که مردم بومی این بافت‌ها عملاً جابه‌جا شده و مردمی غیربومی و با فرهنگ‌های مختلف در این محدوده ساکن شده است.

نایب رئیس شورای شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به لایحه تعیین بهای خدمات سازمان آتش‌نشانی شهر قم تأکید کرد: مجموعاً 40 بند و خدمت در سازمان آتش‌نشانی تعریف‌ شده که بخش اعظمی از آن‌ها به‌صورت رایگان صورت گرفته و تنها از بخشی از این خدمات بهای خدمات دریافت می‌شود که در سال 97 نیز بهای خدمات برخی امور مرتبط به‌صورت میانگین با 10 درصد افزایش روبه‌رو است.

حسن بختیاری با تأکید بر مسئله کارشناسی ساختمان‌های چند طبقه شهر قم در زمینهٔ ارائه خدمات آتش‌نشانی افزود: در مبحث کارشناسی و اعزام کارشناس برای ساختمان‌های بیش از 5 طبقه پیشنهاد افزایش 15 درصدی بهای خدمات در نظر گرفته‌ شده است که باید در سال 97 اجرایی و عملیاتی شود.

وی با بیان بهای خدمات کرایه و اجاره تجهیزات آتش‌نشانی عنوان کرد: از جمله خدمات غیررایگان سازمان آتش‌نشانی شهر قم مسئله کرایه تجهیزات و ابزارآلات بوده که این مورد نیز در سال 97 با افزایش 10 درصدی روبه‌رو شده است.

عضو شورای شهر قم گفت: بهای خدمات کرایه‌های تجهیزات آتش‌نشانی شهرداری قم نسبت به سال 96 با افزایش 10 درصدی روبه‌رو شده است همچنین طبق ابلاغیه‌های کمیته تطبیق افزایش بهای خدمات بیشتر از نرخ تورم مجاز نیست و باید سیاست‌های کلی شهرداری نیز بر محور همین ابلاغیه‌ها تنظیم‌ شده و اجرایی شود، تعرفه‌های بهای خدمات سازمان کشتارگاه صنعتی نیز حداکثر با افزایش 13 درصدی در سال 97 اجرا می‌شود.

انتهای پیام/الف

۳۰ درصد جمعیت شهر قم در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار