فعالیت بیش از 128 هزار کارگاه صنفی در سطح استان آذربایجان غربی

زهتابی آذر کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای استان گفت: بیش از 128 هزار کارگاه صنفی در آذربایجان غربی فعالیت می کنند که از این تعداد 98 درصد کارگاه های صنفی کمتر از 20 نفر را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،کارگاه بیماری های شغلی برای 45 نفر از پزشکان مراکز سلامت شهری و روستایی با حضور رئیس مرکز بهداشت مهاباد،مسئول بهداشت حرفه ای استان و کارشناسان بهداشت حرفه ای مهاباد در سالن کنفرانس مرکز مهاباد برگزار شد.

زهتابی آذر کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای آذربایجان غربی گفت: از این تعداد 98 درصد کارگاه های صنفی کمتر از 20 نفر را تشکیل می دهند و در سطح استان کارگاه های بالاتر از 20 نفر و حتی 50 نفر نیز در حال فعالیت می باشند.

مسئول بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اظهار داشت: تاکنون 32 بیماری شغلی شناسایی شده که بیشتر در بخش صنایع و معادن مشاهده می شود کاهش شنوایی، کمر درد، آسم های شغلی از جمله عمده ترین بیماری های شغلی محیط های صنعتی کشور و آذربایجان غربی است.

وی افزود: در سطح استان معاینات سلامت شغلی در دو بخش دولتی و خصوصی انجام می شود در بخش دولتی پزشکان در مراکز سلامت این معاینات را انجام می دهند و در بخش خصوصی  در مرکز تخصصی طب کار در مرکز استان و در شهرستان ها پزشکانی که مجوز انجام معاینات شغلی را از معاونت بهداشتی دانشگاه اخذ نموده باشند در مطب های خود قادر به پذیرش مراجعه کنندگان می باشند.

زهتابی آذر در پایان افزود:علاوه بر یک مرکز تخصصی در مرکز استان 22 مرکز دیگر در سطح استان و در شهرستان های ارومیه، مهاباد ، میاندوآب ، بوکان ، ماکو ، خوی و سلماس فعالیت دارند.

انتهای پیام/ع

فعالیت کارگاه های صنفی در آذربایجان غربی 

برچسب ها: اتاق بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.